پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری یادواره شهید خادمی در مسجد امام‌موسی‌کاظم (ع) کیاسر

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه‌نیوز، همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، یادواره شهید خادمی در مسجد امام‌موسی‌کاظم به همت هیئت مذهبی جوانان موسی‌بن‌جعفر و پایگاه باب‌الحوائج برگزار گردید.

در ابتدا مراسم ختم شهید خادمی برگزارشد و در ادامه با قرائت قاری نوجوان، مراسم آغاز گردید.

در ابتدای مراسم، سرگرد کردان ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، در پاسخ به این سؤال که: “حضرت زهرا در چه موضوعی و چگونه باید الگوی ما باشد؟” مهمترین چیزی که از زندگانی حضرت زهرا باید الگوی ما قراربگیرد، ولایت پذیری ایشان بیان فرمود.

در ادامه افزود که آیا امام اول ما و امام حضرت فاطمه می‌توانند کسانی باشند که حضرت در اواخر عمر، نسبت به آن‌ها خشمگین بود؟! و سیره‌ی فاطمه به ما می‌گوید که حضرت علی و اولاد ایشان تا حضرت مهدی، امامان برحق ما هستند.

در ادامه سرگرد کردان افزود: ولایت‌پذیری، در عمل به فرمایشات امامان است نه اعتراف زبانی. و اکنون نیز که در عصر غیبت به سر می‌بریم؛ ولایت‌پذیری ما در پیروی از نائب برحق حضرت امام زمان حضرت امام خمینی و جانشین ایشان مقام معظم رهبری تجلی یافته و تحقق می‌یابد. و نباید شک کرد که هرکس مقابل این ۲بزرگوار بایستد قطعا به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

ایشان با اشاره توطئه‌های دشمن خطاب به حاضران از وجود توطئه، ثقیفه‌ها و فتنه‌های گسترده از طریق شبکه‌های اجتماعی و… برای ضربه زدن به ولایت هشدار دادند. و در این شرایط، بعضی سکوت مصلحتی را برگزیدند. اما فاطمه بجای مصلحت‌اندیشی دروغین، بدنبال حق و احیای آن بود. و همین باعث شد که جان خود را فدای حضرت امیرالمؤمنین بنماید.

در ادامه حجت‌الاسلام ضیائی‌نیا به سخنرانی پرداختند و با اشاره به اینکه هیئتی امام‌حسین، مورد توجه ایشان است و حضرت ۳مدال به او می‌دهد؛ بیان داشت: اولین مدالی که امام‌حسین به بچه هیئتی، می‌دهد، اشک بر اهل بیت است که اثر آن غم‌زدایی است از زندگی انسان؛ چرا که منشاء این اشک، اعلی علیین است. مدال دوم، محبت اهل بیت است؛ که یکی از اثرات آن، «مقام محمودی» است که در زیارت‌عاشورا رسیدن به آن را درخواست می‌کنیم. اما مدال سوم که مدال قهرمانی و ویژه است همان مدال شهادت است که حضرت با دستان خودشان بر گردن هیئتی‌های خاص خود می‌اندازد و چنین کسی است که به «مقام محمود» رسیده است.

وی در رابطه به وصول به مقام محمود افزود: کسی که به این مقام – یعنی مقام محمود – و این مدال – یعنی مدال شهادت – دست یافت؛ علاوه‌بر هیئتی بودن درجه‌ی ۱، اهل نماز است و به نماز خود اهمیت می‌دهد؛ احترام پدرومادرش را دارد. و به هرکسی این مقامات و مدال ویژه را نمی‌دهند.

در ادامه به سیره‌ی شهیدحججی و شهیدخادمی برای کسب رضایت از پدرومادر برایرشهادت اشتره کرد و گفت: برای نمونه به شهید حججی اشاره کرد که برای رسیدن به مقام شهادت به دست‌وپای مادرش افتاد و همچنین شهیدخادمی نیز – همانطور که پدر ایشان برای من تعریف کردند – به پدرشان اصرار کرد و رضایت پدرش را برای شهادت کسب کرد.

سخنران یادواره‌ی شهید خادمی، در تببین مقام‌محمود به نمونه‌ای از شهیدی که پای کارنامه‌ی دختر خود را امضاء کرد کرد اشاره کرد و بیان داشت که نمونه ای است از مقام بالا و اشرافی که شهدا بر عالم دارند.

و در ادامه گفت که با چنین مقامی مگر می‌شود شهدا از حال من و شما، غافل باشند؟ اگر دنبال پست و شهرت و… باشیم، یقینا یقه‌ی ما را خواهند گرفت. اگر فرزندانمان اهل نماز نباشند؛ ما را مؤاخذه خواهند کرد.

وی با اشاره به وصیت‌نامه‌ی شهیدخادمی که خطاب به پدرومادرش گفت: «خیال کنید من هم علی‌اکبر هستم.» افزود که:‌ همانطور که امام راحل فرمودند: شهدا ره صدساله را یک‌شبه پیمودند.

حجت‌الاسلام ضیائی‌نیا، در پایان با اشاره به ایام فاطمیه و روزهای بی‌مادر شدن امام حسین گفت که درحقیقت من و شما بی‌مادر شدیم و باید برای مادرمان سنگ‌تمام بگذاریم.

در پایان نیز سینه‌زنی انجام شد و از مهمانان بصرف شام، پذیرایی بعمل آمد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.