پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری یادواره شهدای روحانی در استان مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری یادواره شهدای روحانی این استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

سردار عبدالله ملکی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس مازندران که در اداره کل حفظ آثار برگزار شد، به اهداف این شورا اشاره و اظهار کرد: انسجام و تقویت شورا و جمع آوری خاطرات رزمندگان روحانی، برگزاری یادواره و همایش از اولویت‌های ما به شمار می‌آید.
وی با اشاره به تدوین کتاب‌های دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: تدوین و چاپ کتاب روحانیت یکی از اهداف این شورا است و تاکنون ۱۲ کتاب با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس به چاپ رساندیم.
 مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران  با بیان اینکه کتاب آیت الله «علی معلمی» آماده چاپ است، از نگارش کتاب روحانی شهید «علی اصغر کریمی نودهی» خبر داد و گفت: کار پژوهش و جمع آوری خاطرات حجت الاسلام صمدی آملی انجام شد و تدوین و چاپ آن در دستور کار قرار گرفت.
ملکی با اشاره به اینکه جمع آوری خاطرات سرداران و فرماندهان جنگ از اولویت‌های کار ما به شمار می‌آید، افزود: کتاب سردار کاکویی و سردار رستمیان در دستور کار چاپ قرار گرفته و  همچنین کار بخش عمده‌ای از پژوهش کتاب شهید تورانی انجام شده است که پس از تدوین و انتشار کتاب، در قالب فیلم مستند از آن بهره‌گیری خواهیم کرد.
وی از برگزاری یادواره شهدای روحانی مازندران در بهمن ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش رزمندگان روحانی با همکاری سپاه کربلا و بنیاد شهید استان در دستور کار قرار دارد.
 مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به تولید مستند نقش لشکر ویژه ۲۵ کربلا با همکاری صدا و سیما گفت: از دستگاه‌ها و و مخصوصا حوزه علمیه استان برای تهیه مستند نقش روحانیت مازندران در دفاع مقدس انتظار همکاری داریم.

ترسیم نقش روحانیت در دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
حجت الاسلام نصرالدین یعقوبی رییس شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ترسیم نقش روحانیت در دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه یک ضرورت است و باید از فرهنگ جهاد و شهادت که دستاورد انقلاب اسلامی است، حفاظت کنیم.
وی بر ضرورت توجه به وصیت نامه‌های شهدا و الکوگیری از آن به اهداف شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و فعال کردن پایگاه‌های بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط اساتید و طلاب، معرفی مدیران حوزوی که در جنگ فعال بودند و لزوم تهیه فیلم شهدای روحانی را از جمله اهداف برشمرد.
رییس شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه مازندران در دفاع مقدس پیش قراول بود، ادامه داد: در زمینه حفظ و نشر ارزش‌ها نیز باید پیش قراول باشیم و بتوانیم یک الگو به کشور ارائه کنیم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.