پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری گردهمایی فعالان عرصه جهاد تبیین در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گردهمایی فعالان عرصه جهاد تبیین استان مازندران با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، متخصصین و صاحب نظرانی از حوزه‌ها و قشرهای مختلف مردمی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

این همایش با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسین راجی» پژوهشگر و نویسنده کتاب صعود چهل ساله، در دو روز به میزبانی شهرستان‌های چالوس و ساری برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه با جهاد تبیین توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنیم، یکی از رسالت‌هایی که به سپاه استان‌ها ابلاغ شد جهاد همگانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان در استان بود تا در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و شبهه افکنی دشمنان بتوانیم تبیین درست مبتنی بر واقعیت برای نظام داشته باشیم.

وی افزود: به همین جهت با تشکیل قرارگاه و با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها موجود در سپاه و دبیری معاونت سیاسی استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی سعی کردیم همه ظرفیت‌هایی که دارای کرسی نظریه پردازی و تبیینی هستند اعم از استاتید دانشگاه‌ها، معلمین، دانشجویان و اساتید صاحب نفوذ در حوزه‌های تربیتی را گردهم بیاریم و با بهره گیری از این ظرفیت بتوانیم هم فضای گفتمانی درست مبتنی بر واقعیت‌های جامعه را به سمع و نظر مردم برسانیم و هم از ظرفیت صدا و سیمای استان و ظرفیت‌های مراکز تربیتی بهره‌مند بشویم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سپاه کربلا با دارا بودن ۲۲ قشر از بیشترین جامعه هدف در حوزه‌های مردمی برخوردار است، ادامه داد: همچنین این نهاد با برخورداری از ظرفیت بیش از ۴ هزار پایگاه مقاومت در سطح استان نسبت به سازماندهی و گردهم آوردن اقشار مختلف در حوزه اساتید دارای قدرت بیان انقلابی گام‌های موثر بردارد.

سردار مسلمی با اشاره به گردهمایی فعالان عرصه جهاد تبیین استان مازندران خاطرنشان کرد: امروز این جلسه به منظور بالا بردن سطح توان و بیان اساتید در حوزه جهاد تبیین برگزار شد و یکی از برنامه‌های مستمر برای بروز نگه داشتن معلومات فعالان حوزه جهاد تبیین اعم از هادیان سیاسی، مربیان تربیتی، روشنگران و مسئولین حوزه‌های نمایندگی است تا به شبهات دشمن پاسخگو باشند.

*هدف دشمنان ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله در گردهمایی کنشگران عرصه جهاد تبیین گفت: پژوهش در زمینه مختلف می‌تواند موجب افزایش سواد شود که داشتن شجاعت و مطالعه عمیق پیرامون انقلاب اسلامی دو ابزار اصلی در بحث جهاد تبیین است. 

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است باید بدانیم جهاد تبیین امری عظیم و سخت است زیرا وقتی ایشان فرمودند جهاد تبیین فریضه فوری است باید ببینیم مقام معظم رهبری چه چیزی را تبیین کردند و به ما امرکردند چه چیزی را تبیین کنیم.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اصول مبانی که مورد هجمه دشمن قرار گرفت و سایر اموری که دشمن درحال تحریف کردن آن است مورد توجه قرار گیرد.

راجی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری کار امروز دشمن بزک کردن پهلوی است برای مقابله با بزک کردن پهلوی، جهاد تبیین  نیاز است متاسفانه در این‌ امپراطوری رسانه‌ای هیچ خبری از دستاورد انقلاب نیست بیان دستاوردها جهاد تبیین است.

وی گفت: دشمن همه جا هست و تلاش دارد بیان کند ریشه مشکلات گفتمان انقلاب است اما باید بدانیم ریشه مشکلات رویگردانی از آرمان‌های نظام و انقلاب است.

نویسنده کتاب  صعود چهل ساله تصریح کرد: تمام شبهات مردم در زمینه کارآمدی و یا ناکارآمدی نظام است که کنشگران و فرهیختگان بسیجی با تشکیل تیم‌های مختلف گره‌های ذهنی را باز و از نظام دفاع کنیم.

راجی خاطرنشان کرد: اگر شبهات اصل کارآمدی نظام است محتوا دهیم، در عرصه‌های مختلف جمهوری اسلامی کارآمد بود، شبهات در زمینه ناکارآمدی موردی یا واقعی است و یا غیرواقعی که باید با اخبار راست تصحیح ذهنیت صورت گیرد، همچنین با توصیف جریان را کامل شرح دهیم و در مرحله بعد تشخیص دهیم که مشکل و بیماری کجاست سپس با ارائه و تجویز راهکار امید را در جامعه افزایش دهیم.

 /۸۶۰۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.