پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس به‌منظور گرامیداشت هفته خبرنگار، اظهار کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد در سالن بصیرت امامزاده ابراهیم (ع) آمل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف مازندران شرکت کردند، افزود: این مسابقات در پنج منطقه برگزار و نفرات برتری که نمره حدنصاب را کسب کردند راهی مرحله استانی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: در مرحله استانی ۱۳۰ متسابق در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حیدری مسابقات استانی قرآن کریم را بزرگترین رویداد قرآنی استان مازندران دانست و گفت: باید تلاش شود تا همه مردم استان از این رویداد بزرگ قرآنی مطلع شوند و از آن بازدید کنند.

وی درباره برخی از موقوفات استان بیان کرد: بسیاری از موقوفات غیرمتصرفی هستند به این معنا که  تولیت با اوقاف نیست بلکه با اشخاص است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران درباره بحث وقف مرتعی در سوادکوه، گفت: وقف بودن با جنگل بودن باهم منافاتی ندارد، این منطقه جنگل نیست بلکه مرتع است و دست‌کم ۳۰ سال در تصرف یک دامدار است.

حیدری جناسمی افزود: این فرد پروانه داشته و این موقوفه دست این فرد بوده و حکم دادگاه الزام به قرارداد اجاره است.

وی تصریح کرد: اوقاف تا جایی‌که مقدور است با مردم و دستگاه‌ها و نهادها تعامل دارد؛ در برخی مواقع مواردی پیش می‌آید که منجر به بروز مشکلاتی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.