پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه در جهاد دانشگاهی مازندران

0

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران از برگزاری مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه در این استان خبر داد.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: مسابقه پیامکی نهج‌البلاغه تا ۱۸ اسفند ماه ویژه اعضای جهاد دانشگاهی مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سؤالات و متن نامه مسابقه از طریق اتوماسیون اداری به همکاران ارسال شده است، تصریح کرد: همکاران می‌توانند با مطالعه نامه سی و یک نهج‌البلاغه، پاسخ‌ها را در قالب یک عدد هشت رقمی از چپ به راست همراه با نام و نام خانوادگی و نام محل خدمت تا ۱۸ اسفند به شماره ۳۰۰۰۱۳۵۹ پیامک کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: در مکتب حضرت علی(ع)، تحقق تام ابعاد شناختی، عاطفی و رفتاری، توسط تربیت الهی میسر و نتیجه این پرورش، ظهور نور انسان کامل است که واسطه خیر است و خود حضرت مصداق این تمامیت تکاملی به حساب می‌آید.

حسینی گفت: مسیر تربیت اصولی دارای چند رکن عمده از جمله مربی، متربی، برنامه، محتوا و اهداف نظام تربیتی و روشن است که هر کدام از آن‌ها باید در جایگاه خاص خود مورد توجه قرار گیرند، همان گونه که خود امام به آن‌ها اهتمام ورزیدند.

وی ادامه داد: از نگاه حضرت احساس عاطفی مؤثر ریشه در نیات، افکار و صفای باطن برخاسته از رحمت الهی دارد که باران آن، زمین اجتماع بشری را بارور می‌سازد و ثمرات باطراوت شادی، مهربانی و دلسوزی را به همراه می‌آورد، بدیهی است همان گونه که باران در همه جا یکسان نمی‌بارد و آثار آن به اقتضای مشیت الهی متفاوت است، بارش عواطف نیز باید به مقتضای شرایط افراد تحقق پذیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران افزود: نکته مهم دیگری که در نامه سی و یک نهج‌البلاغه قابل ذکر است، استفاده از فرصت تربیت در زمان مناسب است.

حسینی یادآور شد: والدین باید به موقع تربیت کنند و زمان را از دست ندهند، پدر و مادرها باید بدانند که دیگران می‌توانند در زمین بکر وجود فرزند آن‌ها بذر بکارند و آن را تصاحب کنند، باید مراقب بود که اگر فرصت از دست برود و تربیت به موقع شروع نشود، پشیمانی و ناراحتی به همراه خواهد داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.