پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مجمع انتخابات هیأت کشتی مازندران/ کشتی مازندران «امید» دار شد!

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مجمع انتخابات هیأت کشتی استان مازندران، صبح امروز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران و اعضای مجمع، در تالار اجتماعات هتل بادله برگزار شد.

در پایان و با رای گیری از اعضا مجمع، امید شایگان با کسب ۱۶ رای به عنوان رئیس هیات کشتی استان مازندران انتخاب شد.

مرتضی قربانی دیگر کاندیدای این انتخابات هم ۱۰ رای کسب کرد.

ذوالفقار شریفی دیگر کاندیدای این انتخابات به نفع شایگان انصراف داد.

 پیش از این عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران بود که پس از رقابت‌های المپیک به خاطر اختلاف نظر با فدراسیون کشتی، از سمتش کناره گیری کرد و در چند ماه گذشته امید شایگان به عنوان سرپرست هیات کشتی استان مازندران انجام وظیفه می‌کرد.

عادل عالیشان در حاشیه مجمع عمومی انتخابات هیات کشتی استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: آقای شایگان موفق به اخذ حداکثر آرا شدند و بای برای چهار سال آینده با برنامه عمل کنند.

وی افزود: استان مازندران سرشار از نیروی انسانی توانمند در رشته کشتی است و باید قدر این فرصت را غنیمت بشماریم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: رشته کشتی ورزش اول کشور و استان ما است و جور بسیاری از رشته‌های ورزشی کشور را در مسابقات آسیایی و جهانی می‌کشد.

عالیشان ادامه داد: ۷۰ درصد کشتی آزاد و ۴۰ درصد کشتی فرنگی را کشتی گیران مازندرانی تشکیل می‌دهند و این نشان از توانمندی ورزشکاران استان دارند.

وی بیان کرد: نگاه ویژه استاندار مازندران به این رشته را باید قدر بدانیم و حمایت‌ها از این رشته ویژه خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران عنوان کرد: باید کشتی در جای جای استان مازندران تقویت شد و متاسفانه ملزومات این رشته در شهرستان‌ها کافی نیست.

وی ادامه داد: امسال یک سال پرترافیک برای کشتی است و در شهریور مسابقات جهانی و در مهرماه مسابقات آسیایی را خواهیم داشت و باید برای بازی‌های المپیک بازی‌های کسب سهمیه را انجام دهیم که بی شک کشتی‌گیران ما خوش خواهند درخشید.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی انتخابات هیات کشتی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز در مورد استانی انتخابات داشتیم که گل سر سبد کشتی کشور است.

وی افزود: باید در کنار مازندران سایر استان‌های صاحب کشتی نیز تقویت شوند.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ریزش ورزشکاران رشته کشتی وارد رشته جودو و کبدی می‌شوند و باید شدیدا مراقبت صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید رئیس جدید برنامه کاری را دنبال کند که کسی در گذشته آن را انجام نداده است.

دبیر اعلام کرد: برای ارتقای سطح کشتی باید فضایی ایجاد شود که مازندران با کرمانشاه، خراسان و سایر استان‌های صاحب کشتی رقابت کند و کشتی در رقابت پیشرفت می‌کند.

وی افزود: مربی که وزن کشتی گیران نونهال و نوجوانان را کم می‌کند در واقع خائن است و جایی در کشتی ندارد و هیات‌های کشتی باید برخورد جدی با مربیانی که کاهش وزن را انجام می‌دهند داشته باشند.

رئیس فدراسیون کشتی مازندران تاکید کرد: باید هیات کشتی مازندران بنحوی کار کند که تعداد مدال‌های طلا را بالا ببرند و باید این محیط برای ورزشکاران مستعد مازندرانی فراهم شود.

وی با تاکید بر افزایش باشگاه‌های کشتی در مازندران گفت: تاسیس خانه‌های کشتی یک خیانت خاموش به کشتی کشور بود که موجب تعطیلی بسیاری از باشگاه‌های محلی در شهرها شد.

دبیر تصریح کرد: در گذشته آمار کشتی گیران مازندرانی روند کاهشی پیدا کرده بود و باید با افزایش باشگاه‌های کشتی در سطح محلات و روستاها این روند را بهبود و افزایش ببخشیم.

وی متذکر شد: افزایش کمی نفرات کمتر از افزایش کیفیت کشتی نیست و باید افزایش کمی نفرات در الویت هیات کشتی مازندران قرار گیرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: پاشنه آشیل مازندران کمبود و کیفیت مربیان است و هیأت کشتی باید تا می‌تواند سطح کیفی مربیان را با برگزاری دوره‌های دانش افزایی بالا ببرد.

وی مطرح کرد: اگر مشکل سواد مربیان کشتی و مدیریت و همت هیات‌های کشتی استان‌های کشور حل شود ما به یک پیشرفت قابل توجه در سطح جهانی دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ حسن یزدانی، کامران قاسمپور و محمد هادی ساروی چهره‌های شاخص حاضر در مجمع بودند.

پایان پیام /۸۶۰۵۹


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.