پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری طرح بزرگ «هر محله یک قربانی» در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) / 10400 قربانی به نیت شهدای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام میکاییل محمدی از برگزاری پویش سراسری و مردمی شهر همدل، هر محله یک قربانی خبر داد و اظهار کرد: سنت قربانی قرن‌ها با فرهنگ ما عجین شده و نسل به نسل ادامه دارد و امروز به عنوان مهمترین پشتوانه دینی و فرهنگی کشور تبدیل شده است.

وی گفت: مردم ما در کنار عید قربان سال‌هاست ماه رمضان را نیز به این امر خدا پسندانه اختصاص می‌دهند، نیمه ماه رمضان مصادف است با ولادت الگوی کرامت امام حسن مجتبی (ع) و عمل خداپسندانه در این روز ثواب صد چندانی دارد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران ادامه داد: این ستاد مردمی در نظر دارد برای دومین بار با کمک مردم مازندران این طرح بزرگ را در سطح استان گسترش دهد.

محمدی افزود: در راستای این طرح در هر محله یک قربانی با محوریت مسجد و با همت گروه جهادی محل، مجمع خیران، مرکز نیکوکاری و همکاری همه مردم محله انجام و میان نیازمندان همان محله توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل قربانی از یک راس تا هر تعدادی که در توان است در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع)  انجام می‌شود، افزود: این طرح از محله برای محله و از مردم برای مردم است، طرحی که هدایت و مدیریت آن به عهده مردم محله بوده و قرار است خانه به خانه و کوچه به کوچه به نام امام حسن (ع) عطرآگین شود.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران با اشاره به اینکه در سال اول ۳ هزار راس قربانی در سطح استان به کمک مردم انجام شد، بیان کرد: ۷۰ هزار خانواده هم از این طرح در سال گذشته بهره‌مند شدند، امسال نیز برای دومین‌بار در نظر داریم با کمک مردم دیار علویان به یاد شهدای استان تعداد قربانی‌ها را  به ۱۰ هزار و ۴۰۰ قربانی برسانیم و قطعا از مردم شریف و خیر مازندران این اقدام بزرگ بر می‌آید.

محمدی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال جاری مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان مردم به نیت تعجیل در فرج امام عصر (عج)، شفای بیماران، رفع بلا و مشکلات، خیرات و صدقات و هر نیت خداپسندانه  طرح هر محله یک قربانی را با نام شهر همدل به نام کریم عالم امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهند داد.  

وی گفت: از همه مردم دعوت می‌کنیم که دست به دست هم در محله خود این طرح بزرگ و خداپسندانه را به ثمر برسانند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.