پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سوگواره صادق آل محمد علیهم السلام تا 26 اردیبهشت تمدید شد

این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگي هنري مساجد کشور به صورت کشوری برگزار می شود.

1

 

soogvarehبه گزارش علی سلیمانی کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، همزمان با 25 ماه شوال سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (عليه‌السلام) سوگواره ای با هدف آشنایی بیش از پیش علاقمندان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با ششمین پیشوای  شیعیان جهان و ترویج و تبیین سیره آن امام همام سوگواره ای برگزار خواهد شد.

 

این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگي هنري مساجد کشور به صورت کشوری برگزار می شود.

 

اين سوگواره از 31 مرداد 93 مصادف با شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آغاز و 26 ارديبهشت ماه 94 پايان مي یابد.

 

موضوعات سوگواره:

این سوگواره به صورت عام با موضوع حضرت امام صادق (عليه‌السلام) می باشد. لذا ضروری است ارسال آثار در کلیه بخش ها بر اساس موضوعات زیر باشد:

 

– سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت امام جعفر صادق(عليه‌السلام)

– شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی امام جعفر صادق(عليه‌السلام)

– ترویج سیره اخلاقی و سیاسی امام جعفر صادق(عليه‌السلام) 

– تبیین تفکر شیعه از نگاه امام جعفر صادق(عليه‌السلام) 

 

برنامه هاي سوگواره:

1مسابقه تهیه و تدوین کتابچه چهل حدیث با عنوان “چهل درس زندگی ” با توجه به موضوعات سوگواره 

 

–    فرم شرکت در مسابقه را از مسئول کانون مسجد خود دریافت کنید.

 

 –    این مسابقه در دو رده سنی نوجوانان(9- 16سال) و 16 سال به بالا برگزار می گردد. 

 

–    علاقمندان لازم است چهل حدیث از احادیث حضرت امام صادق (عليه‌السلام) با موضوع سبک زندگی اسلامی را انتخاب و در صفحات مخصوص با خط زیبا نگارش، طراحی و ارسال نمایند.

–    دبیرخانه سوگواره از پذیرفتن آثار بدون مشخصات صاحب اثر معذور است.

–    آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.

–    آثاری که با ذکر منبع و سند حدیث، زیبا نویسی و طراحی ارائه شوند، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند شد.

–    شرکت کنندگان می توانند از تمامی کتاب ها و پایگاه های معتبر شیعی با ذکر مشخصات به عنوان منبع انتخاب حدیث استفاده نمایند ( ذکر منبع حدیث الزامی می باشد).

– افراد شرکت کننده در مسابقه باید متن عربی وترجمه فارسی حدیث را نگارش نمایند.

– علاقمندان می توانند نگارش چهل حدیث را در صفحات ابر و باد یا دانلود صفحه مخصوص مسابقه چهل حدیث از طریق همین پایگاه اینترنتی و یا با مراجعه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تهیه و سپس با تکثیر آن اقدام به نگارش و طراحی 40 حدیث منتخب در آن بنمایند و در پایان صفحات تکمیلی را در قالب یک دفترچه به آدرس دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند. 

 

2- مسابقه اینترنتی ” صادق آل محمد (ص) “
  علاقمندان برای دریافت متن و سوالات مسابقه مذکور می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سوگواره مراجعه نمایند.

 

پاسخ به سوالات به 2 روش پیامکی و اینترنتی انجام می شود:

اینترنتی (با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور)

پیامکی (به صورت ارسال یک عدد 6 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 10008990151)

دانلود فایل pdf متن مسابقه 
دانلود سوالات مسابقه 

 

3- مسابقه پیامکی صادق آل محمد (عليه‌السلام)
– بهترین جمله پیرامون فضائل و مناقب حضرت امام جعفر صادق (عليه‌السلام) بر اساس موضوعات مسابقه 
جمله ها باید حداقل در 5 کلمه و حداکثر در 12 کلمه گفته شده به سامانه پیامکی 10008990151 ارسال گردد. به 6 جمله برتر هدایای اهداء خواهد شد.

 

جوانان و نوجوانان و همه ی اهالی بخش چهاردانگه نیز می توانند در این سوگواره که تا پایان روز 26 اردیبهشت 1394 ادامه خواهد داشت شرکت کنند. برای اطلاع یافتن از نحوه برگزاری سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات می توانید با مسئول کانون کریم آل طه کیاسر ( علی سلیمانی کیاسری ) تماس بگیرید.

 

شماره مسئول کانون کریم آل طه کیاسر (برای پاسخ به سوالات) : 09356116313

 

1 نظر
  1. شعبان وفایی نژاد -برای انتشار می گوید

    افزیش قیمت نانی که دردسرساز شد:
    45 سال قبل مسئولین شهر ساری به تهران احضار شدند
    ***************************
    ساری: شعبان وفایی نژاد
    نان قوت غالب اکثر مردم کشور است و پای ثابت سبد کالای خانوارها و تامین نان به عنوان یکی از مهمترین سبد غذایی خانوارهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ایجاد مشکلات از جمله کمبود آن و یا افزایش قیمت غیر اصولی در این زمینه می تواند نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.افزایش قیمتی که منجر به کاهش سهم نان در سبد کالای خانوارهای کم درآمد و دهک پایین جامعه می شود.نکته دیگری هم که در این زمینه مطرح است، کیفیت نان است که سال های سال است دغدغه ثابت مردم بوده و هست و همواره مردم از کیفیت نان های تولیدی رضایت ندارند.
    45 سال قبل خبازان ساروی یک ریال قیمت نان را بدون هماهنگی با تهران افزایش داده بودند ، وقتی که این خبر به تهران مخابره شد بلافاصله از پایتخت بازرسانی به ساری آمده و شهردار وقت ، اعضای انجمن ساری ، مسئول انجمن شهر و مسئول خبازان و تعدادی از خبازی ها را جهت پاسخ دادن به علت افزایش قیمت نان به تهران احضار کردند ؛ خبازان مدعی بودند که دولت آرد را گران فروخته و آنها مجبور شدند یک ریال افزایش قیمت نان داشته باشند ، مسئولین در تهران با برخوردی بسیار شدید دستور بازگشت قیمت به قبل را صادر کردند تا همه از ترس عواقب بعدی این بی نظمی در قیمت گذاری اطاعت دستور کنند.پس از چند رو متولیان امر متوجه شدند حق با خبازان است و به صورت محرمانه اعلام داشتند کلیه وام هایی که خبازان ساروی برای احداث واحدهای خبازی گرفته اند ، بلاعوض محاسبه گردد اما قیمت نان باید به نرخ قبلی برگردد بر همین اساس قیمت نان به هیچ عنوان با افزایش روبرو نشد.
    زمان مخابره:16/7-7 اردیبهشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.