پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری رویداد ملی «یکصدا ایران» در مازندران

0

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با توجه به هدفمند بودن حوزه فرهنگ و هنر تلاش داریم در راستای عدالت فرهنگی و آموزشی رویداد ملی «یکصدا ایران» در مرکز استان برگزار شود، گفت: «یکصدا ایران» یک رویداد آموزشی تعاملی است که در راستای گسترش فرهنگ و هنر بومی، شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، شناسائی فعالان و کنشگران، تشکیل کارگروه‌های محلی و اجرای برنامه‌هایی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف کشور در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه این رویداد کاری مشترک از دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه و کارگروه حاشیه‌نشینی وزارت کشور است، افزود: «یکصدا ایران» در مازندران به همت دستگاه فرهنگ و هنر استان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و قرارگاه جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اجرایی خواهد شد.

آهنگر، هویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی، امید آفرینی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همبستگی و انسجام اجتماعی را از جمله محور‌های این رویداد برشمرد و گفت: این رویداد در مازندران به صورت اجرای برنامه‌های هنری محیطی مانند نمایش محیطی- تعاملی با رویکرد ظرفیت‌شناسی و استعدادیابی هنری در مناطق هدف تدارک دیده شده است.

او افزود: رویداد هنری آموزشی – تعاملی «یکصدا ایران» روز ۱۴اسفند ماه امسال ساعت ۱۶در ترک محله (۷۵دستگاه) و روز ۱۵اسفند ماه ساعت ۱۶ در ذغال چال ساری برگزار می‌شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اجرای نمایش خیابانی «شهروند قرآن» به کارگردانی محمدجواد رحمانی آلاشتی، استندآپ کمدی «امیرگلستانی»، شعبده بازی «غلامرضا بامتی» و نقالی از جمله برنامه‌های رویداد «یکصدا ایران» است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.