پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری رزمایش سراسری مدیریت مصرف آب و برق در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آئین آغاز رزمایش سراسری مدیریت مصرف آب و برق(صرفه‌جویی مصرف) به همت سپاه کربلا و شورای انسجام بخشی مدیریت برق و آب استان مازندران ،با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در رزمایش سراسری مدیریت مصرف آب و برق، اظهار کرد: اهمیت مدیریت انرژی امروز در کشورهای توسعه‌یافته سازوکار و معیارهایی سهمیه تعریف شده‌ای دارد.

وی افزود: در پایان دولت قبل وقتی به دولت سیزدهم تحویل داده شد در آخر سال بدترین نوع خاموشی را در پایان دولت قبل شاهد بودیم دلیلش هم این بود زیرساخت‌های برق در کشور مناسب نیست.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های برق ما دچار آسیب است، افزود: سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه درست نبود و به بخش خصوصی انگیزه لازم را ندادیم که ورود پیدا کنند.

این مسؤول به مکانیزم دقیق و نگاه دانش‌بنیان در مدیریت توزیع برق وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: الان دیدیم در منازل و اصناف نیز قطعی برق به کمترین حد ممکن رسید و خیلی از مناطق خاموشی نداریم.

وی یادآور شد: مقرر شد در فضای اداری تمام مسائل مربوط به کاهش مصرف دست‌کم حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد را کاهش دهد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی از ادارات به سمت منازل باید سوق یابد و مصرف بهینه شود، خاطرنشان کرد: مکانیزمی را وزارت نیرو روی فیش‌های برق ایجاد کرد که همراه با سیاست‌گذاری تشویقی و هم سیاست‌های قاطع تنبیهی است؛ به این معنا مصرف از حدی بالا برود حتی پیش‌بینی شده به مدت یک ماه برق آن مکان قطع شود.

این مسؤول اظهار کرد: توصیه‌ ما به مدیران این است که نسبت به کاهش مصرف اقدام کند و وزارت نیرو برای مدیران سیاست‌های تشویقی اعمال خواهد کرد و اینکه در محیط‌های اداری فرهنگ‌سازی شود.

حسینی‌پور بیان کرد: این سیاستی که دولت در نظر گرفت سیاست مدیریت مصرف انرژی واقعا جز سیاست‌های منحصر به فردی است که واقعا از خیلی از کشورها عقب هستیم.

وی با اعلام اینکه برای زیرساخت‌های برق استان اخبار خوبی داریم، تصریح کرد: ۵هزار میلیارد برای زیرساخت برق فاینانس کردیم و مراحل نهایی در بانک مرکزی دارد طی می‌کند که این اعتبار اتفاقات خوبی در تاسیسات برق استان رقم خواهد زد.

استاندار مازندران در بحث آب استان، یادآور شد: باید نسبت به استفاده از آب باید هشدار جدی داده شود؛ چرا که وضعیت آب استان اصلا خوب نیست.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در آدمه این رزمایش، اظهار کرد: در کنار شعار همیشگی سپاه در «کنار مردم و برای مردم» به‌منظور کمک به مردم در این مرحله هم به‌واسطه چالش اساسی که در حوزه آب و برق ایجاد شده، سپاه پیش‌قدم شده است.

وی بیان کرد: به‌واسطه کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق کشور به‌واسطه تفاهم‌نامه‌ای که در ستاد کل سپاه با وزرای کشور و نیرو منعقد شده، امروز رزمایش صرفه‌جویی و استفاده بهینه از برق و آب را در سطح استان مازندران همزمان با سایر استان‌ها درحال برگزاری است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: در این همایش که سپاه پیش‌قدم بود سعی کردیم با بهره‌گیری از ظرفیت استاندار مازندران، ادارات و نهادها به‌صورت پایلوت در استان برگزار کنیم تا بتوانیم بهینه مصرف کنیم و همه مردم از نعمت برق برخوردار باشند و کمترین ساعت خاموشی برق را در تابستان داشته باشیم.

این مسوول یادآور شد: سال‌های گذشته به‌واسطه نبود برنامه درست شاهد خاموشی‌های بسیار زیاد و نارضایتی مردم بودیم که امروز تلاش کردیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بتوانیم مصرف برق را در نهادها، ادارات و مجموعه‌های سپاه کم کنیم تا مردم بتوانند از این نعمت برق بهره‌مند شوند.

مسلمی بیان کرد: همچنین سعی کردیم استفاده از آب شرب را قطع کنیم و صرفا برای مصرف کشاورزی به آب چاه روی بیاوریم.

وی گفت: همچنین برای مصرف بهینه برق نیز با بهره‌گیری از مولدهای برق از ساعت ۹ تا ۲ از مدارس برق کشوری خارج شویم و صرفا از مولدهای برق استفاده کنیم تا مردم ما بتوانند از نعمت برق برخوردار شوند.

گفتنی است، این رویداد که با ارتباط زنده تصویری با آئین کشوری رزمایش مدیریت مصرف و سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه و وزیر نیرو نیز همراه بود به‌صورت همزمان در همه مراکز استان‌ها برگزار شد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.