پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری دومین جلسه ساماندهی مراکز دفن زباله

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، در این جلسه که با موضوع اجرای برنامه زمانبندی ساماندهی مرکز دفن زباله و اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با حضور روسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و نمایندگان مدیریت پسماند شهرداری های استان برگزار شد، نمایندگان شهرداری های آمل، نور، نکا، قائم شهر، بهنمیر و ساری گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت پسماند اجرایی شهرستان ارائه نمودند.

در این جلسه مهندس ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در سخنانی عدم مدیریت صحیح پسماند در استان را مهمترین معضل زیست محیطی مازندران دانست و افزود: در مازندران زیرساخت های لازم برای مدیریت صحیح پسماند ایجاد نشده و بهمین دلیل این استان در بحث مدیریت پسماند پیشرفت لازم را نداشته است.

وی با بیان این که برخی مدعی هستند که محیط زیست چرا برای بهبود شرایط زیست محیطی برخورد لازم را به عمل نمی آورد، گفت: بخشی از این موضوع به دلیل عدم اطلاع از قوانین است، زیرا ماده 36 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند به صراحت دانشگاه علوم پزشکی را متولی بررسی، پیگیری و برخورد دانسته و دستگاه محیط زیست را نیز به عنوان ناظر عالی معرفی می کند که خوشبختانه باتلاش های صورت گرفت در استان طی یکسال اخیر، پیگیریهای قانونی در مسیر خود انجام می شود.

مهندس ابراهیمی کارنامی یکی از مشکلات را بی اطلاعی شهرداران از قانون دانست و گفت: در برخی شهرستانها برنامه محور نیستیم بطوریکه اگر شهرداری از سمت خود تغییر کند، برنامه های شهری متوقف شده و ادامه پیدا نمی کند و متاسفانه برنامه ها قائم به شخص و فرد است،  بنابراین با تغییر شهرداران برنامه های شهری به حال خود رها می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه ،از پایان سال چهارم برنامه ،دفن زباله در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای ساحلی ممنوع است .

وی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران آمادگی دارد تا در فضای تعامل و همکاری با شهرداران  و بخشداران این معضل زیست محیطی استان را حل نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان تاکید کرد: طرح  تفکیک زباله از مبداء  باید در استان به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه شود. همچنین در این جلسه مقرر شد، ضمن ساماندهی تمامی مراکز دفن زباله تا پایان سال 97، طرح تفکیک زباله از مبداء نیز به طور کامل اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.