پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جلسه ویژه امنیت غذایی با موضوع آب در سوادکوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، انتشار خبر مسمومیت حدود ۵۰ نفر از شهروندان سوادکوهی که در مصاحبه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ناشی از مسموعیت آب توصیف و از آن به عنوان اپیدمی یاد شده بود که در ادامه اداره آب و فاضلاب شهرستان سوادکوه با اشاره به بازدید، استقرار و آزمایش واحد کیفی اداره کل از سلامت آب خبر داده بود.

*تناقض نظر ادارات آب و بهداشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه موضوع مسمومیت مربوط به روز‌های ۱۹ و ۲۰ تیر‌ماه است از ارسال نمونه آب برای آزمایش نهایی خبر داد.

فرماندار سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس به بررسی ویژه موضوع از روز گذشته خبر داد و گفت: تیم بازرسی آب و فاضلاب مازندران در منطقه حاضر شدند و جلسه ویژه امنیت غذایی هم امروز برگزار شد و اداره آب و فاضلاب و شبکه بهداشت به بیان توضیحات و پیگیری‌های خود پرداختند.

عین‌الله طالبی، افزود: شبکه بهداشت شهرستان سوادکوه از احتمال اولیه آلودگی آب و اداره آب و فاضلاب شهرستان هم از سلامت آب خبر داد و نمونه آب به مرکز ارسال شد و تا فردا نتیجه نهایی سلامت آب اعلام می‌شود.

*تناقض نظر ادارات آب و بهداشت

آب به عنوان عامل حیاتی زندگی بشری ارتباط بی‌واسطه‌ای با حیات دارد و امنیت همه‌جانبه آن ضرورت دارد.

شهروندان سوادکوهی در تماس با خبرگزاری فارس از مشکلات تب بالا و سایر شرایط بیماری در نقاط مختلف خبر دادند و خواستار پیگیری موضوع شدند.

منبع آب شهرهای زیراب و پل‌سفید در وضعیت نامناسبی قرار دارد که گزارش آن در خبرگزاری فارس مازندران با تیتر منبع باز آب‌آشامیدنی سوادکوه ( بیشتر اینجا بخوانید) منتشر شد که این هشدار به اندازه مورد انتظار پیگیری نشد.

هنگامی که شاهد باز‌بودن منبع آب آشامیدنی شهروندان باشیم، گل‌آلود‌شدن، مرگ حیوانان وحشی و اهلی در مناطق باز انتقال آب و نشر آلودگی‌های دیگر در آن هستیم و ضرورت مدیریت حفاظت از منابع آب ضرورتی انکارناپذیر است.

از طرف دیگر مصاحبه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه و اعلام مسمومیت اپیدمی ناشی از آب را هم قبل از آنکه پاسخ قطعی آزمایشگاه مرکز دریافت شود، شتاب‌زده ارزیابی می‌شود و با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع باید صراحت، دقت و سرعت با هم مورد توجه باشد.

انتظار می‌رود نتیجه قطعی آزمایش آب توسط شبکه بهداشت هم اعلام شود و آنچه نمایان است، مسموعیت حدود ۵۰ نفر از شهروندان سوادکوه با احتمال آلودگی آب است و ادارات مرتبط با صراحت و شفافیت پاسخ‌گوی موضوع باشند و تناقض در دیدیگاه‌های آنان بر پیچیدگی موضوع می‌افزاید.

 /۸۶۰۱۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.