پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جلسه مشترک هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورا در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جلسه مشترک هیأت نظارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان مازندران پیش از ظهر امروز برگزار شد.

این جلسه با هدف هم‌افزایی، تعامل و همکاری برای برگزاری و نظارت بر انتخابات در محل دفتر نظارت استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی رئیس هیأت نظارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات را فرصتی مغتنم برای ملت ایران برای برگزیدن افراد شایسته و صاحب صلاحیت جهت درمان بیماری مزمن اقتصاد کشور و پیمودن گام دوم انقلاب و پیشرفت همه جانبه کشور، رفع نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: امیدواریم در سایه همکاری و هم افزایی شاهد یک انتخابات پرشور و باشکوه مردمی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باشیم.

وی افزود: طبق قانون، مراحل اجرا و نظارت بر انتخابات شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس ودر قالب هیأت سه نفره نظارت بر انتخابات در استان است و مثل گذشته شورای نگهبان نقشی در آن ندارد اما دفتر استان و هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان،آماده هر نوع همکاری با هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در چارچوب قانون بوده و این همکاری بیشتر در زمینه انتقال تجارب است و نه بیشتر.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران بیان کرد: امیدواریم هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در مازندران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و رویکرد انقلابی، امر بررسی صلاحیت نامزدها را با نهایت دقت،قاطعیت، امانت‌داری، سفارش ناپذیری، با تکیه بر استعلام‌های قانونی و حفظ اسرار نامزدها به انجام برسانند تا موج امید و اعتماد را در دل ملت عزیز ایران تقویت کرده و از ورود نااهلان و نامحرمان در عرصه مدیریت کشور جلوگیری کنند.
 

زکوی با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات استان زمینه لازم را برای  تقویت تعامل، همکاری و هم افزایی بین همه نهادها و سازمان‌های دخیل در انتخابات فراهم کند.

وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود فرمانداران و بخشداران که وظیفه سنگین اجرای انتخابات را بر عهده دارند در معرفی ۳۰ نفر از معتمدان، مطابق توافق نامه مشترک ستاد اجرایی وزارت کشور، هیات مرکزی نظارت انتخابات ریاست جمهوری و هیأت مرکزی نظارت شورای اسلامی که در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ابلاغ شد عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران بیان کرد: با شکل‌گیری هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان و دستور شروع انتخابات توسط وزارت کشور در ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ فرایند انتخابات آغاز شده است.

زکوی اظهار کرد: خروجی انتخابات ملی ریاست جمهوری و مجلس خبرگان و شوراهای شهر و روستا با مشارکت مردم و انتخابات آگاهانه می‌تواند مسیر پیمودن گام دوم انقلاب را تسهیل کند؛ البته اولویت اول حضور با شکوه مردم در انتخابات، اولویت دوم انتخاب فرد مناسب، متدین، شایسته، پاکدست و دارای تقوای سیاسی بوده که در این صورت به تعبیر مقام معظم رهبری نور علی نور خواهد بود.

مهدی سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت عالی نظارت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی مازندران در ادامه با تشکر از برگزاری جلسه مشترک اظهار کرد: عملکرد برخی از شوراهای شهر و روستا در برخی مناطق کشور از جمله استان مازندران مطلوب نبوده و بعضا باعث انحلال آنان شد، این مساله وظیفه ما را در امر بررسی صلاحیت و نظارت بر این انتخابات دو چندان می‌کند و مردم از ما دست اندرکاران انتخابات انتظار دارند تا در تمامی مراحل انتخابات مُر قانون عمل کرده و در این مسیر با جدیت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند، تاکید کرد: از هیأت‌های اجرایی که طی چند روز آینده تشکیل می‌شود در امر بررسی صلاحیت فعالانه و موثر ورود پیدا کنند.

سعادتی خاطرنشان کرد: همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و سالم ضروری است.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.