پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره «معرفی کیاسر شهر نمونه فرهنگی استان مازندران»

0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:
تخصیص اعتبار ویژه برای شهرهای نمونه فرهنگی
نخستین برنامه جشنواره «معرفی شهرهای نمونه فرهنگی استان مازندران» در کیاسر برگزار شد.


در آستانه روز جهانی موزه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل خانه موزه رضایی کلانتری از شهرداری و شورای‌شهر کیاسر تقدیر شد.


حسین جوادی در این مراسم با اشاره به فرایند انتخاب شهرهای نمونه فرهنگی گفت: ۵ شهر کیاسر، امیرکلا، امامزاده عبدالله، ایزدشهر و کتالم‌سادات شهر از بین 48 شهر اقماری در چند مرحله بررسی و پالایش انتخاب و قرار شد لوح تقدیر و نشان ویژه با امضا مقام عالی وزارت به شهرداران این شهرها اهدا شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد با همراهی و مساعدت استاندار محترم مقرر شد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری ویژه برای تقویت برنامه‌های فرهنگی در شهرهای یاد شده در نظر گرفته شود.


جوادی به ظرفیت‌های متعدد فرهنگی کیاسر اشاره کرد و گفت: بنای خانه‌موزه که در آن قرار داریم با معماری زیبا و هنر معرق‌کاری استاد کلانتری همچون نگینی در استان مازندران می‌درخشد. امیدواریم با تقویت برنامه‌های فرهنگی شاهد رشد و نمو بیشتر هنرمندان در مناطق دوردست همچون کیاسر باشیم.


جوادی قول داد پیگیر اهدای نشان ویژه هنری به هنرمند صاحب‌نام کیاسری شود.


در ابتدای مراسم عباس مهدوی، دبیر نخستین جشنواره شهرهای نمونه فرهنگی با اشاره به شاخص‌های فرهنگی کیاسر از جمله مراسم عزاداری ماه محرم گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی و گردشگری در جنوب شهرستان ساری وجود دارد که باید به مردم معرفی شود.


مهدوی اضافه کرد: خانه موزه رضایی کلانتری باید به عنوان هدف نخست گردشگری شهرستان باید به مسافرین استان معرفی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حول این مکان برگزار شود.


امام جمعه کیاسر در سخنانی کوتاه خواستار نگاه درست به موقوله فرهنگ شد.

حجه‌الاسلام جبارزاده گفت: برخی از متولیان فرهنگی روایت کاملی از فرهنگ ارائه نمی‌کنند. آنها باید فرهنگ ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را توامان پاس کنند.

صرفا نباید به پوسته فرهنگ توجه کرد. ما باید هنرمندی را وارد خانوارها کنیم. تقویت صنایع دستی باعث تقویت اقتصاد خانواده‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: باید فرهنگ وارداتی را کنار بزنیم و فرهنگ‌ اصیل ایرانی را صادر کنیم.


گفتنی است در پایان این مراسم از حاج‌ علیرضا رضایی کلانتری مالک خانه موزه کیاسر، کاظمی بخشدار چهاردانگه، مهدی‌نژاد رییس شورای شهر کیاسر، کلانتری شهردار و جبارزاده امام جمعه با لوح سپاسی با امضای مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.