پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران

0


شهاب‌الدین شادمند دبیر جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار کرد: با توجه به برگزار نشدن اردوهای راهیان نور، جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز با هدف شناسایی استعدادهای هنری و دیده شدن ظرفیت های هنری هنرمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: تلاش داریم تا بر برگزاری این جشنواره و شناسایی هنرمندان در بستر فرهنگی و هنری عرصه‌ای به وجود آید  تا با شناسایی دانشجویی متعهد در این عرصه به جریان‌سازی و گفتمان‌سازی منویات رهبری بپردازیم.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران افزود: تلاش داریم در راستای برگزاری این جشنواره، کانون تخصصی در بسیج هنرمندان تشکیل و رویدادهای هنری ساماندهی شوند.

شادمند خاطر نشان کرد: جشنواره استانی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز با شعار راهیان نور در آینه هنر و در ١٣ موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده‌ی شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بینالمللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیان نور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی فرمانده و شهدای دانشجوی خواهر، رسالت‌های استان در بازشناسی و باز آفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در ٧ بخش هنر‌های تجسمی: (نقاشی، خوشنویسی، موشن گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویر سازی) شعر (آزاد، سپید، کلاسیک)، ادبیات داستانی (رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه)، فیلم کوتاه (داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه)، تئاتر (تئاتر، تعزیه خوانی، نمایشنامه)، عکس (تک عکس، مجموعه عکس)، موسیقی (آوا‌ها و نواها) برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران اضافه کرد: شرکت برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی است و برگزیدگان در هر بخش به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و مهلت ارسال آثار تا نیمه اردیبهشت ماه اعلام شده است.

شادمند گفت: آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره در مازندران: ساری، میدان خزر، ناحیه بسیج دانشجویی مازندران، مدیریت فرهنگسازی ناحیه است و افراد می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با دبیرخانه با شماره‌های ۰۹۳۵۸۲۸۸۳۲۴ و ۰۹۱۱۹۲۶۰۶۳۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.