پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری برنامه‌های عزاداری محرم در مازندران/ درب هیچ مکان مذهبی بسته نیست

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی در تکیه پیرعلم شهرستان بابل با بیان اینکه قدردانی از پیرغلامان حسینی حرکتی ارزشمند است که باید همه ساله برگزار شود، اظهار کرد: پیرغلامان حسینی برای ترویج فرهنگ عاشورا زحمات بسیاری متحمل شدند و با جان و دل در مکتب حسینی فعالیت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران بیشترین رقبات موقوفات کشور را دارد و شهرستان بابل نیز بیشترین رقبات استان را دارا می‌باشد، افزود: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر است.

حیدری با اشاره به برنامه‌های ماه محرم در استان مازندران، ادامه داد: امسال درب هیچ یک از اماکن مذهبی استان بسته نخواهد بود و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیا اینکه هیأت‌های مذهبی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش‌قدم هستند و با فعالیت‌های جهادی، تولید ماسک و ضدعفونی معابر شهر و اماکن مذهبی این مسئله را به خوبی اثبات کردند، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری معیار تعیین شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است و در این زمینه توصیه‌های ستاد در مراسمات عزاداری قطعا اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: به هیأت امنای اماکن مذهبی استان مازندران تاکید شد نباید درب مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه به روی عزاداران حسینی بسته شود بلکه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسمات عزاداری برگزار شود.

حیدری بر ضرورت استفاده از ماسک و ضدعفونی اماکن مذهبی برای برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم تاکید کرد و افزود: اطعام‌دهی در مراسمات عزاداری مانند سال گذشته باید به صورت بیرون‌بر صورت گیرد.

 /۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.