پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب/ رونمایی از دو کتاب تولیدات حوزه هنری مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران با برپایی محفل شعرخوانی جمعی از شاعران استان در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با رونمایی از دو کتاب از تولیدات حوزه هنری استان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنر برای هنر نیست بلکه هنر برای ثاثیرگذاری است، باید هنر خود را در مسیر تاثیرگذاری و ترویج انقلاب اسلامی به‌کار بگیریم که نیارمند این است که هنر در بین جامعه هنر تاثیر بگذارد، باید خودمان مثاتر باشیم تا بتوانیم در جامعه تاثیر بگذاریم.

مشاهده تجلیات هنر اسلامی در زندگی هنرمندان ضروری است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مشاهده تجلیات هنر اسلامی در زندگی هنرمندان ضروری است، هنر باید در ظاهر و باورهایشان مشخص باشد.

محمدی لائینی در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی (حوزه هنری استان مازندران)، ضمن گرامیداشت هفته هنر اسلامی و ایام اظهار کرد: گرچه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم اما هر ساعتش برای ما یک ماه است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال با فعالیت جهادی مدیران و همراهی مردم امکان‌پذیر است، افزود: جا دارد در این مراسم یادی از سید اهل قلم شهید آوینی کنیم، از اینکه هنرمندان استان بهترین اثر مکتوب را رقم زده و به نشر رساندند خوشحالیم، این اثر باید انعکاس کشوری پیدا کند.

محمدی‌لائینی گفت: مقام معظم رهبری در اولین روز از ماه مبارک رمضان فرمودند قاریان باید به‌منظور تاثیرگذاری قرآن تلاوت کنند، قرائت برای قرائت نیست، همینطور که هنر هم برای هنر نیست هنر برای تاثیرگذاری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: هنرمندان باید هنر خود را جهت ترویج و توسعه ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌کار بگیرند، این هم نمی‌شود مگر اینکه اول در خود جامعه هنر تاثیر داشته باشد، باید مشتعل باشید تا دیگران را هم مشتعل و متاثر کنید.

وی تصریح کرد: مشاهده تجلیات هنر در زندگی هنرمندان ضروری است، در ظاهر و باورهایشان باید مشخص باشد، اگر اسامی فرزندانشان اهل بیتی (ع) باشد خوب است، تجلی این تاثیرگذاری و هنر در بین هنرمندان است.

در این مراسم با برپایی محفل شعرخوانی جمعی از شاعران و تجلیل از چند هنرمند فعال این مرکز و چهره برتر هنر انقلاب و همچنین مدیران اجرایی فعال در عرصه هنر و رونمایی از دو کتاب قافله قلم و قصه آقا از تولیدات حوزه هنری استان مازندران همراه بود.

همچنین از دو کتاب قافله قلم و قصه آقا از تولیدات حوزه هنری مازندران در جمع گروهی از شاعران و نویسندگان رونمایی شد.

کتاب “قافله قلم” از انتشارات حوزه هنری درباره شهید آوینی و کتاب قصه آقا درباره زندگی آیت الله عبدالوهاب قاسمی از شهدای هفتم تیر است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.

مدیران ۶ دستگاه و‌ نهاد شامل؛ اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری، صدا و سیمای مازندران، اداره کل بنیاد شهید و‌ امور ایثارگران، معاونت فرهنگی سپاه کربلا، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری، برای تولید آثار هنری در خط ولایت و تبیین مفهوم شهادت همراه و همگام بودند که در هفته هنر انقلاب اسلامی به رسم یادبود از آن‌ها قدردانی شد. 

در این مراسم همچنین از فعالان فرهنگی و هنری استان مازندران در عرصه انقلاب اسلامی تجلیل شد.

 /۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.