پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري سي و يكمين يادواره شهداي منطقه دوسرشمار

سی و یکمین یادواره ۳۴ شهید گرانقدر منطقه ی دوسرشمار ( بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر ، واوسرنو ) همچون سال های گذشته با حضور پر شور اهالی وظیفه شناس و خونگرم منطقه ی دوسرشمار و حضور مهمانی از دور از نزدیک در روستای تیله بن در تاریخ پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ در جوار بقعه ی امامزداده میرافضل برگزار گردید.

0

 

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، روستای تیله بن از توابع دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه، برای سومین بار میزبان مهمانانی بود که به میهمانی شهدا آمده بودند و ستاد یادواره شهدای روستای تیله بن با فراهم آوردن شرایط خوب میزبانی و دعوت از برخی از مسئولان ارشد استانی زحمت زیادی برای هر چه بهتر برگزار شدن یادواره کشیدند و همچنین اعضای محترم ستاد یادواره ی شهدا در دیگر روستاها هم در این امر کمک کردند.

 

یادواره ی سی و یکم از حدود ساعت ۱۱ صبح با حضور مردم قدرشناسی که میهمان شهدا بودند، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط برادر بزرگوار شهید، آقای محمدرضا مسلمی آغاز شد. در ادامه آقای حاج ناصر فتح اللهی که اجرای یادواره را بر عهده داشتند با بیان زندگی نامه طلبه ی شهید، سید یحیی ساداتی بالادهی یکی از ۳۴ شهید گرانقدر منطقه ی دوسرشار به شکل زیبا و بلیغ و تاثیر گذار، حضار را با کرامت و بزرگواری این شهید والامقام آشنا کرد. مداحی این یادواره توسط برادر حاج محمد بخشی انجام شد و مهمانان از صدای زیبای این برادر استفاده کرده و فیض بردند.

 

در ادامه مراسم حجـت الاسلام حاج آقا علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران سخنران یادواره، بیعت با شهدا را بیعت با اسلام و دین و ارزشهای اسلامی دانستند و خاطر نشان کردند که: در واقع حضور من و شما در این جلسه نورانی بیعت با ۳۴ شهید منطقه است و به شهدا می گوییم که ما آمده ایم با شما بیعت کنیم همان چیزی که جان شما در آن مسیر فدا شد. در وصیت نامه هایشان و در مجالس مهمی که حضور پیدا می کردند می گفتند که ما می رویم تا اسلام و احکام اسلامی در دین جاری شود. 

 

وی زنده بودن اسلام را در دینداری دانست و افزود: اساساً زندگی بدون دین معنا ندارد و چنین زندگی برابر مرگ است، شهدای اسلام در یک جمله، رفتند تا دین اسلام زنده بماند و برای دین به شهادت رسیدند اگر پدر و مادران شهدا این همه سختی ها، مرارت ها و نامردمی ها را تحمل می کنند فقط به عشق دین و اسلام است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران وظیفه ما نسبت به شهدا را وظیفه اخلاقی و اسلامی دانست و ادامه داد: خدای ناکرده ما نباید این همه ایثار و گذشت شهدا را به فراموشی بساریم چرا که شهدا در قیامت از ما سوال می کنند: ما رفتیم و شما مدیر شدید و به مقام رسیدید بعد از ما چه کردید؟ با خانواده های ما با مکتب ما چه کردید؟ ما هنوز هم مدیون شهدا هستیم. حجـت الاسلام حاج آقا علیزاده در پایان نیز از دست اندرکاران و اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدا تشکر کرد.

 

همچنین در این یادواره از خانواده های معظم ۳۴ شهید منطقه ی دوسرشمار با اهدای لوح یادبود به این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

 

سی و یکمین یادواره ۳۴ شهید گرانقدر منطقه ی دوسرشمار با اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی میهمانان به پایان رسید.

 

يادواره ي 34 شهيد گرانقدر منطقه ي دوسرشمار ( بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر ، واوسرنو  دهستان چهاردانگه، بخش چهاردانگه ) يكي از پر سابقه ترين و قديمي ترين يادواره هاي شهدا در كل كشور است كه هرساله به ميزباني يكي از روستاهاي اين منطقه برگزار مي گردد.

 

براي ديدن تصاوير در اندازه بزرگتر روي آنها كليك كنيد.

 

 yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-1

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-3

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-5

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-33

از سمت چپ: پدر بزرگوار شهیدان نصرالله و نورالله عالیشاهی – پدر بزرگوار شهید عبدالخالق خاسب – پدر بزرگوار شهید اصغر دهبندی – پدر بزرگوار شهید عبدالله نظری

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-10

پدر بزرگوار طلبه شهید سید یحیی ساداتی بالادهی

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-12

قاری قرآن ، برادر بزرگوار شهید، آقای محمدرضا مسلمی

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-13

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-14

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-34

اسماعيل اميني، بخشدار بخش چهاردانگه ساري

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-16

حجت الاسلام عليزاده، مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران – حجت السلام اسدي رئيس حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) روستاي زينوند، حجت الاسلام علي فولادي قلعه – آقاي ساداتي مديركل حج و زيارت استان مازندران

 

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-18

 

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-21

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-22

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-24

آقای سید علی قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندارن – آقای حامد دیانی تیلکی، رئیس اداره آموزشو پرورش ناحیه ۱ ساری

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-25

حجت الاسلام علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-26

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-27

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-28

آقای خلیلی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساری – آقای خلیل انتظاری، شهردار کیاسر

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-30

 

yadvareh-shohada-dosarshomar-9-5-1393-32

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.