پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري جلسه توجيهي با هيئت هاي چهاردانگه در آستانه ماه محرم

در آستانه ماه حزن و اندوه و ماتم جلسه توجیهی با هیئت های مذهبی و هیئت امناهای حسینه های بخش چهاردانگه با موضوع بصیرت عاشورایی در محل مسجد جامع شهر کیاسر در تاریخ 30 مهرماه 1393 برگزار گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، در آستانه ماه حزن و اندوه و ماتم جلسه توجیهی با هیئت های مذهبی و هیئت امناهای حسینه های بخش چهاردانگه با موضوع بصیرت عاشورایی در محل مسجد جامع شهر کیاسر در تاریخ 30 مهرماه 1393 برگزار گردید.

 

این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری ، ستاد نماز جمعه شهر کیاسر، اداره تبلیغات اسلامی شهر با حضور جمعی از اعضای هیات امنا حسینیه های شهر و بخش و  تعدادی از مسئولین شهر و بخش چهاردانگه برگزار گردید.

 

در این مراسم حجت الاسلام تیموری امام جمعه شهر کیاسر به سخنرانی پرداخت، ایشان با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ایشان را متفکر و اندیشمند انقلابی دانست که تمام عمر خود را صرف اسلام و انقلاب کرد.

 

امام جمعه محترم با بهره گیری از قرآن شریف به بیان  دلائل بقای امر عظیم عاشورا و خاموش نشدن چراغ آن پرداخت که خداوند می فرماید خواستند که نور خدا را در خمودی و خموشی بکشانند ، اراده کردند اما اراده خدا غالب بر همه ی اراده هاست.

 

حاج آقا تیموری بیان داشت: این همه دشمنی و تبلیغی که توسط غرب علیه اسلام و تشیع می شود مال حرکت رو به جلو  و بیداری اسلامی است و آن ها با ساخت گروهک هایی خشن و معرفی آن ها به عنوان اسلام می خواهند از اسلام چهره ای خشن و آدم کش به نمایش بگذارند .آن ها از اسلام ناب هراسان هستند چون اسلامی که امام آن را تبیین کرده است و رهبری انقلاب آن را ادامه می دهد اسلام مردم سالار  ، مهر و محبت  و امنیت است و به رشد علمی و دانش اهمیت می دهد و این به عنوان اسوه و الگو جهان را به خود جلب می کند و اختیار را از دست مستکبرین خارج می کند.

 

امام جمعه محترم کیاسر در ادامه افزود: شیعیان باید با آگاهی و بیداری جوری مراسم های  امام حسین (ع) را برگزار کنند که چهره اسلام ناب را ترویج کنند و به قول مقام معظم رهبری همان عزاداری سنتی خود را داشته باشیم.

 

ایشان به ذکر روایتی از امام رضا (ع) سخنان خود را ادامه داد که امام فرمود: هر که مصیبت ما را متذکر شود و برای مصائب و  مصیبت ما بگرید این با ما خواهد بود و به درجه ما در قیامت خواهد بود.

 

حاج آقا تیموری در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت اسباب الهی باعث شد نور عاشورا پرفروغ تر شود و مداح ها و مرثیه خوان ها، روضه خوان ها ، هیئت امناها ، علما و مبلغین ، کسانی که اموال خود را در این راه وقف کردند اسباب الهی هستند.

 

در ادامه این مراسم حاج آقا نوری راد ریاست تبلیغات اسلامی کیاسر به بیان گزارشی کوتاه از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی کیاسر پرداخت و بر لزوم هوشیاری هیئت امناها در مقابل افکار خرافی در برپایی عزاداری برای امام حسین (ع) تاکید نمودند.

 

حاج آقا حیدری ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در سخنانی بیان داشت بیشتر امام زاده ها را در سطح کشور شهرستان ساری دارد و این نشان دهنده ارادت خاص مردم این دیار به امامزادگان و محبت آن ها به اهل بیت است.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از بخشداری محترم چهاردانگه خواست جهت ساخت و سازهایی که در روستاهای موقوفی منطقه انجام می شود استعلام از اداره اوقاف اخذ شود.

 

گفتنی است در این مراسم آقای ذوالفقار خندان از شاعران کیاسر قطعه شعری را در خصوص ماه محرم قرائت کرد و مداح اهل بیت حاج محمد دودی با مرثیه سرایی و سینه زنی به ذکر مصیبت پرداخت و در پایان بعد از  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه کیاسر مهمانان به صرف ناهار پذیرایی شدند.

jalaseh-moharam-1

jalaseh-moharam-2

jalaseh-moharam-3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.