پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی ۵۰ چای‌خانه حضرتی در شهرهای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دلدادگان به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در هر پُست و مقامی که هستند با افتخار لباس سبز خادمی در چای‌خانه حضرت رضا را به تن کردند و با روی گشاده به مردم و شهروندان چای حضرتی می‌دهند و اکنون قرار است چای حضرتی به شهرهای استان برسد. 

خادمی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) سن و سال نمی‌شناسد و از نوجوانان تا محاسن سفیدان در چای‌خانه حضرت حضور دارند و با عشق خدمت‌رسانی می‌کنند.. 

هر خادمی با هر نیت خدمت‌رسانی می‌کند اما هر فردی نظاره‌گر خدمت‌رسانی خادمان حضرت است، اگر بتواند جلوی اشک‌هایش را بگیرد، اما اشک در چشمانش حلقه می‌زند. 

خادمان امام رضا با شوق از مهمانان ثامن الحجج پذیرایی می‌کنند و زمزمه‌هایشان فضای معنوی چایخانه حضرت رضا(ع) را دوچندان کرده که قرار است این حال و هوا به دیار علویان برسد. 

* ۵۰چای‌خانه حضرتی در شهرهای مازندران برپا می‌شود 

محمداسماعیل امامزاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران، از برپایی چای‌خانه حضرتی در شهرهای استان خبر‌داد و گفت: مجوز احداث ۵۰ چای‌خانه حضرتی در شهرستان‌های مازندران از سوی آستان قدس رضوی صادر شده است. 

وی افزود: چای‌خانه‌های حضرتی با هدف ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی رهگذران در معابر عمومی پارک‌ها همراه با برنامه‌های فرهنگی راه‌اندازی می‌شود. 

امامزاده با بیان اینکه استان مازندران حدود ۱۶ هزار خادم‌یار دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نفر فعال هستند و در ۸۱۲ کانون خدمت رضوی در ۲۲ شهرستان ارائه خدمت می‌کنند. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران گفت: از ۸۰۰ کانون خدمت رضوی مازندران، ۵۰۰ کانون محلی و ۳۰۰ کانون تخصصی شامل کانون وقف و مشارکت‌های مردمی، کتاب و کتابخوانی، سلامت، مددکاری و مشاوره، خانواده، جوانان و نوجوانان و خدمت امام رضایی ارائه می‌دهند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.