به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رویداد بینالمللی “ساری ۲۰۲۲” را فرصت مناسب برای برندسازی صنایعدستی مازندران استان است.
وی ادامه داد: امسال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فعالیتها باید بر پایه تولید و اشتغال همراه باشد و با اجرای فعالیت های دانش بنیان مقوله تولید دانش بنیان را تحقق ببخشیم.
معاون صنایعدستی مازندران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری سراسری نمایشگاه صنایعدستی در مازندران گفت: امسال با کاهش آسیب کرونا توانستیم نمایشگاهها و بازارچههای صنایعدستی را در ۲۳ نقطه برگزار کنیم.
ایزدی با بیان اینکه در برخی شهرها ۲ تا ۳ نمایشگاه برپا است و بر اساس دستور استاندار مازندران در مبادی ورودی و خروجی تمامی شهرهای مازندران غرفههای صنایعدستی آماده فروش محصولات هستند، ادامه داد: این غرفهها از گلوگاه تا رامسر، در قالب ورکشاپ صنایعدستی، سوغات و گلوگیاه بومی استان تولید، عرضه و فروش دارند.
وی افزود: برخی بازارچههای ما ملی هستند که یک نمونه آن در شهرستان نوشهر و پارک ملل ساری با ۱۰۰ غرفه فعالیت دارد. ایزدی اضافه کرد: نمایشگاههای مشابه در نور، چالوس، هچیرود و عباسآباد بهشهر با حضور هنرمندان اصیل استان دایر شده است.
وی با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه و خسران صنعتگران در دو سال گذشته گفت: «با شیوع و اثرگذاری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاههای صنایعدستی، با کاهش تولید و فروش صنعتگران و هنرمندان روبهرو بودیم و امسال باتوجه به حجم مسافران به مازندران برگزاری نمایشگاهها صنایع دستی در مازندران به خوبی دایر شود.
معاون صنایعدستی مازندران از برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ در بهار امسال خبر داد و گفت: گام بلند ما بهسوی زندهسازی، برندسازی و تولید در راستای رویداد بینالمللی ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری خواهد بود، این رویداد بسیار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به این که تولیدات ما توانایی کمی و کیفی لازم برای رقابت با نمونههای مشابه خارجی در عرصه جهانی دارند، این رویداد بهترین فرصت برای سنجش و درخشش هنرمندان ما خواهد بود.
/۸۶۰۳۵/ع