پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی جشنواره تفریحی ساحلی آبی در هچیرود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، جعفر ردایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره تفریحی ساحلی آبی هچیرود با عنوان «هچسا» در ساحل عباس‌کلا این شهر خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب جشنواره ساحلی و آبی با اجرای هنرمندان ملی استانی و کشوری در این شهر برپا می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره از روز سوم تیر ماه با اجرای نمایش های ساحلی، دریایی و همچنین اجرای گروه‌هایی مختلف برگزار خواهد شد.

ردایی با بیان اینکه برنامه دوم ۱۳ تیرماه همزمان با روز قلم است، عنوان کرد: ۱۷ و ۲۷ تیرماه در شب عید غدیر و قربان برنامه‌های سوم و چهارم جشنواره ساحلی و آبی هچیرود است.

وی افزود: شهرداری همه ساله در زمینه فرهنگی به متولیان کمک می‌کند اما امسال قصد دارد برای معرفی ظرفیت‌های شهری برنامه‌ریزی جدا داشته باشد.

شهردار هچیرود به خریداری ۵ واحد تجاری به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: عملیات تملک انجام و تخریب آن اول تیرماه انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تیرهای روشنایی بلوار امام رضا همزمان با جشنواره هچسا تعویض می‌شود، گفت: تعویض تیرهای برق بلوار امام خمینی (ره) انجام شد.

ردایی گفت: با کمک اداره راه شهرسازی عملیات روکش آسفالت در راه اصلی در حال انجام است.

شهرداری هچیرود در پاسخ به سوالی درباره ایمنی ساختمان‌های شهری با بیان اینکه مسوولیت کیفیت و کمیت ساختمان‌ها به عهده نظام مهندسی و مهندس ناظر است گفت: شهرداری برابر نقشه‌ای که به تایید نظام مهندسی برسد مرجع صدور پروانه و ناظر ساختمان است.

وی افزود: در شهر هچیرود سازه‌های غیراستاندارد بلندمرتبه و نگران‌کننده وجود ندارد، اما ساختمان‌هایی هم وجود دارد که استحکام بنا لازم را ارائه ندادند و در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شده است.

دغدغه مدیریت شهری هچیرود در مسائل فرهنگی

مهدی طالبی رئیس شورای شهر هچیرود نیز در ادامه نشست با بیان اینکه برپایی این جشنواره به پیشنهاد شهردار بوده‌ است، گفت: این جشنواره در دو محور فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود.

وی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و حضور کمدین، طنزپردازها، خواننده های مطرح کشوری، استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری هچیرود در زمینه فرهنگی و نیاز شور و نشاط شهروندان دغدغه دارند.

رئیس شورای هچیرود با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده اظهار کرد: جشنواره «هچسا» با رویکرد فرهنگی و ورزشی انجام می شود.

مجید بحری یکی از اعضای و رئیس کمیسیون ورزشی شورای هچیرود به تشریح برنامه‌های ورزشی «هچسا»  پرداخت و گفت: جشنواره «هچسا» با رویکرد فرهنگی و ورزشی انجام می‌شود.

وی به کشتی محلی و بازخورد خوب آن در منطقه اشاره کرد و افزود: این ورزش با مشکلات و سختی‌ها با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی به مدت ۷ شب از عید غدیر شروع تا عید قربان به پایان می‌رسد.

 رئیس کمیسیون ورزشی شورای هچیرود بیان کرد: برگزاری مسابقه والیبال ساحلی دو نفره، دو استقامت، شنا،  پدال برد، دارت، بادبادک از جمله مسابقات ورزشی در جشنواره هچسا است.

بحری با بیان اینکه از چهره‌های برتر کشتی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است، گفت: این دعوت به  دلیل الگوگیری جوانان منطقه از پهلوانان است.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.