پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌های پایگاه‌های انتقال خون ن مازندران در ماه رمضان

0


دکتر ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا و استمرار قانون منع تردد و عبور و مرور شبانه، پیش‌بینی می‌شود انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون مواجه شود.

وی گفت: طی مکاتبه‌هایی که با ستاد مبارزه باکرونا و راهنمایی و رانندگی استان صورت گرفت؛ هماهنگی‌های لازم برای حضور اهداکنندگان خون در ساعت منع تردد  بعد از افطار انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: اهداکنندگان خون در سراسر استان می‌توانند تا  ساعت ۲۴ به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام پلاک خودروهای خود به واحد پذیرش انتقال خون جریمه نقض قانون منع تردد شامل حال‌شان نشود.

این مسؤول به فعالیت مراکز اهدای خون در استان در طول ماه مبارک اشاره کرد و افزود: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های ساری، بابل و آمل صبح‌ها ۸ تا ۱۳ و شب  بعد از افطار  از ساعت ۲۱ تا ۰:۰۳۰ بامداد و مرکز  امام رضا (ع) بهشهر و مرکز حضرت قائم قائم‌شهر نیز هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۴ فعال است.

تقوی اضافه کرد: مرکز انتقال خون تنکابن همه روزه به‌جز جمعه ۸ تا ۱۹  و مرکز اهدای خون رامسر و چالوس نیز در شیفت صبح برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز اهدای خون در شهرستان نور و رامسر طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: مرکز اهدای خون گلوگاه چهارشنبه هر هفته  بعد از افطار ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ و پایگاه جویبار نیز دوشنبه و چهارشنبه در همین ساعت میزبان داوطلبان اهداکننده خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون سراسر استان رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در پروسه اهدای خون نیز کاملاً استریل و یک‌بار مصرف هستند، از مردم استان  تقاضا کرد: اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند و همانند گذشته با مراجعه به مراکز اهدای خون استان از بیماران حمایت کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه بحث نوبت‌دهی به‌صورت اینترنتی بوده که مردم می‌توانند به آدرس nobatdehi.ibto.ir  مراجعه کنند، گفت: موضوع مهم دیگر بحث نذر خون است که اهداکنندگان این مهم را تنها به شب‌های قدر موکول نکنند.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.