پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌های قرانی در مدارس با مشارکت دانش‌آموزان اجرا شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، محمدرضا مسیب زاده روز پنجشنبه در اختتامیه همایش سه روزه قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در رامسر افزود: هر چقدر مشارکت دانش آموزان در فعالیت های قرآنی مدارس بیشتر باشد قطعا آموزش ها و فعالیت های قرانی در انان تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به این مهم می توان فعالیت های قرآنی را با مشارکت خود دانش اموزان به صورت تیمی اجرایی کرد که علاوه بر مشارکت پذیری ، در ذهن آنان بیش از پیش ماندگار خواهد بود.

مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم فعالیت های قرانی در مدارس تاثیر گذاری ان بر روی دانش اموزان است اگر هزاران دارالقران بدون اثرگذاری در میان دانش اموزان ، در مدارس کشور تاسیس شود ، فایده ای نخواهد داشت.

مسیب زاده افزود: ضمن اینکه برای رسیدن به اهداف این بخش هم می توان از ظرفیت های دیگران نظیر معلمان و حتی افراد خارج اموزش و پرروش بهره برداری کرد.

وی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: با وجود برخی ضعف ها و ناتوانی های موجود در این مسیر باید از تجربیات خوب طرح شده در این همایش برای رفع مشکلات و دستیابی به شیوه های نوین برای رسیدن به اهداف بهره برداری کرد.

مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین به اقامه نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و گفت : اقامه نماز از سوی  دانش اموزان در مدرسه کاملا اختیاری است ولی پخش صدای ملکوتی اذان با توجه به امضای وزیر اموزش و پرورش باید در مدارس شنیده شود.

وی تاکید کرد : از طرفی دیگر همه باید تلاش کنیم تا شرایط و فضا برای اقامه نماز دانش اموزان در مدارس فراهم شود.

مسیب زاده همچنین از نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن به استناد  فرمایشات مقام معظم رهبری در مدارس خبر داد و گفت : یکی از رویکردهای این نهاد اجرای این طرح در مدارس کشور است که امیدواریم با مشارکت هیات های مذهبی دانش اموزان اجرایی شود.

این همایش به مدت سه روز و با هدف تبیین فعالیت های دو ساله حوزه قرآن ، تحلیل برنامه های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات پیرامون برنامه ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد.

در این همایش یک هزار و  ۲۰۰ نفر  از فعالان و کارشناسان حوزه قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور حضور دارند.

 آئین افتتاحیه این همایش با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

بیش از ۵ هزار مربی قرآنی در ۷۵۰ مرکز دارالقران وابسته به وزارت آموزش و پرورش مدارس سطح کشور به دانش اموزان و قرآن اموزان در ۱۰ سطح اموزش می دهند.

۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.