پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بررسی چالش‌های توسعه مازندران در نشست مشترک نمایندگان و استاندار با نوبخت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پیش از ظهر امروز اهم مسائل، مشکلات و تنگناهای توسعه مازندران در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان و استاندار این استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که به‌عنوان صبحانه کاری در سالن شماره دو استانداری برگزار شد، مهدی سعادتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های این استان گفت: مازندران با وجود برخورداری از مواهب طبیعی و استعدادهای سرشار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از کاروان توسعه کشور عقب مانده است.

وی عدم توجه جدی مدیران ملی به ظرفیت‌های فراوان مازندران را دلیل عمده مشکلات توسعه‌ای دانست و افزود: تغییر نگرش مسؤولان دولت به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های راهگشای مازندران در روند توسعه این استان ضرورت دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان طرح‌های اساسی و زیربنایی چشمگیر در مازندران خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای طرح‌های نیمه تمام عمرانی در این استان شد.

وی از طرح‌های راهسازی، سدسازی، انتقال آب آشامیدنی، جمع‌آوری فاضلاب، ساماندهی پسماند و زباله، تقویت زیرساخت‌های گردشگری، توسعه بخش کشاورزی و بهداشتی و درمانی به‌عنوان مهم‌ترین نیازهای مازندران نام برد و افزود: جبران کمبودهای اعتباری مازندران نیازمند حمایت ویژه  سازمان برنامه و بودجه است.

همچنین در این نشست که معاونان استاندار مازندران نیز حضور داشتند هر یک از نمایندگان استان گزارشی از کمبودها و اولویت‌های بودجه‌ای حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر وفاق و همدلی موجود بین مجمع نمایندگان و مدیریت اجرایی استان در پیشبرد روند اعتلای مازندران، از جمع‌بندی اولویت‌های بودجه‌ای استان با نظر اعضای مجمع نمایندگان و ارائه آن به سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.