پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برداشت 67 هزار نارنگی پیش‌رس از باغات قائمشهر

0

علی درویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه شهرستان قائمشهر دارای ۱۴ هزار ۷۰۰ هکتار باغ مرکبات است، اظهار کرد: ۴ هزار هکتار این باغات به نارنگی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به پرتقال و ۴ هزار هکتار آن به محصول نارنگی اختصاص دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن را نارنگی پیش‌رس شامل می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۶۷ هزار و  ۵۰۰ تن محصول از باغات نارنگی پیش‌رس این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه این شهرستان جایگاه اول ذخیره‌سازی مرکبات در استان را داشته و ۲۱۰ واحد سورتینگ در این زمینه فعالیت دارند، افزود: ۵۰ واحد دارای مجوز از جهادکشاورزی هستند و با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای سورتینگ تاکنون رنگ‌افزایی میوه مرکبات نداشتیم.

درویش‌نیا با اشاره به آغاز برداشت نارنگی‌های پیش‌رس در باغ‌های این شهرستان از اول مهرماه، افزود: ۴ هزار تن محصول مرکبات این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود که از این مقدار ۹۰ درصد به روسیه و ۱۰ درصد به ازبکستان صادر می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های مدیریتی مگس میوه در باغات این شهرستان گفت: تاکنون مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در ۵ هزار ۲۲۹ هکتار از باغ‌های این شهرستان انجام و کاور اسپری در ۲ هزار و ۸۷۵ هکتار و طعمه‌پاشی در ۲ هزار و ۳۵۴ هکتار صورت گرفت.

 پایان پیام/۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.