پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برداشت مکانیزه برنج در 202 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به برداشت برنج در کشت اول در ۲۰۸ هزار و ۹۴۸ هکتار اراضی شالیزاری‌ مازندران، از برداشت مکانیزه برنج در ۲۰۱ هزار و ۵۰۷ هکتار از شالیزارهای استان تاکنون خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت مجدد برنج در ۵۷ هزار و ۱۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۴۰ هزار و ۲۴۲ هکتار شالیزار استان، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ واحد بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۴۶ هزار و ۱۶۳ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

عنایتی به بیمه زراعت برنج در ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و افزود: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان آب ذخیره شده سد‌های استان ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آب‌بندان‌ها ۲۴۱ میلیون مترمکعب است، گفت: استان مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

 /۸۶۰۳۵/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.