پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخی از مسیرهای شهری بابل براثر طغیان بابل‌رود مسدود شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، بارش‌های سیل‌آسای باران موجب بالا آمدن و طغیان رودخانه بابل‌رود شد.

در پی بارندگی شدید روز گذشته در  بابل به ویژه مناطق بالادست، آب در رودخانه بابل‌رود طغیان کرد و موجب مسدود شدن برخی مسیرها و ترافیک شدید سطح شهر شد.

اداره‌کل مدیریت بحران مازندران هم نسبت به آب‌گرفتگی منازل حاشیه رودخانه‌های بابل‌رود و سجادرود اعلام هشدار صادر کرد و خواستار تخلیه منازل اطراف این رودخانه‌ها شد.

طغیان رودخانه بابل‌رود، زیرگذر پل محمدحسن خان بابل را مسدود کرد.

جاده ساحلی در مناطق پل موزیرج، میدان شهید صفایی به سمت بلوار مادر، حدفاصل پل محمدحسن خان، محل سکوی زباله تا پل درزی‌کلا، به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه بابل‌رود توسط توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل ایمن‌سازی و مسدود شد.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل اعلام کرد: از نیمه شب گذشته ۸ آذر ماه طبق بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی انجام شده مشاهده گردید آب رودخانه بابل‌رود روند روبه رشد داشته ودرحال بالاآمدن است.

در همین راستا تا عادی شدن وضعیت، نیروهای سازمان آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و طی بازدیدهای پیاپی از بلوارساحلی تذکرات لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

از شهروندان تقاضا داریم از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه بابل‌رود خودداری کرده و ازساکنان این مناطق نیز درخواست می‌شود از پارک کردن خودروها در محل‌های پرخطر که امکان آب‌گرفتگی دارد  خودداری کنند.

همچنین امروز خیابان‌های اصلی شهر بابل به جهت بالا آمدن سطح آب بابل‌رود ترافیک بسیار سنگینی دارد.
 

به شهروندان توصیه می‌شود، درصورت امکان در ساعات پیک ترافیک از منازل خارج نشوند و تا حد امکان سفرهای درون شهری خود را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران بر لزوم آمادگی و پاسخ به بحران‌های احتمالی تاکید کرد و گفت : بارش های شدید روز گذشته موجب بالا آمدن دبی آب و احتمال طغیان بابل رود تمامی دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار گرفتند.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.