پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورد قضایی با رهاسازی فاضلاب در خیابان‌های نوشهر شروع شد

0

سیدرحیم سیدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رهاسازی فاضلاب در کوچه ها و خیابان ها نه تنها به لحاظ قانونی تخلف محسوب می شود ، بلکه تهدید جدی برای سلامت جامعه است.

وی گفت : با پیگیری های انجام شده تاکنون حکم ۲ فقره از پروندهای تخلف صادر شده است که بر اساس آن صاحبان این مجتمع ها علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، به تخلیه مستمر این فاضلاب ها محکوم شده اند.

سیدپور با اعلام این که بقیه پرونده ها هم مراحل قانونی را در دستگاه قضایی طی می کنند ، افزود : دست اندرکاران ساخت و ساز و صاحبان مجتمع ها باید پاسخگوی سرزیر شدن فضلاب در خیابان باشند.

وی ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای ساخت و ساز را ضروری دانست و گفت : ارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تاکنون بارها خواستار راه اندازی پنجره واحد برای صدور مجوزهای ساختمانی با مشارکت تمامی دستگاههای عمرانی  و بهداشت و درمان شد ولی هنوز محقق نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر توضیح داد : هم اکنون صدور جواز ساخت،  بدون نظارت و مداخله این اداره صادر می شود که در این روند، مهندسان طراحی جمع آوری سیستم فاضلاب را بر اساس اتصال به سیستم اگو (فاضلاب یکپارچه شهری) ایجاد می کنند و این اقدام آنها در حالی است که بیشتر مناطق شهری نوشهر از این امکان بی بهره هستند.

وی هشدار داد : این نگاه به ساخت و ساز در نوشهر در نبود سیستم اگو غیر قابل پذیرش و اقدامی غیر مسئولانه محسوب می شود و کسانی که تخلف می کنند و سلامت شهروندان را با این کار به خطر می اندازند باید جوابگو این معضل بهداشتی باشند.

سیدپور گفت‌:  سرریز شدن فاضلاب این مجتمع ها در معابر عمومی و برای ساکنان، همسایگان و شهروندان نوشهری چالش بهداشتی ایجاده کرده است و همواره مورد اعتراض ساکنان این مناطق قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.