پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورد جدی مرزبانی با قاچاقچیانی که در پوشش کوله بری فعالیت می کنند

0

فرمانده مرزبانی کشور گفت: با قاچاقچیانی که در پوشش کوله بری فعالیت می کنند برخورد جدی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران، با بیان این که موضوعات کشف کالای قاچاق به صورت جدی پیگیری می شود و کالاهای هدف در راستای مقابله با قاچاق کالا در دستور کار است، اظهار کرد: کالاهای هدف اعم از البسه، پارچه، شکر، برنج و وسایل برقی جزو  وسایل هدف مقابله ما است.

وی تصریح کرد: وسایل ارتباطی مثل تلفن همراه به صورت میانگین بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش کشف نسبت به دوره‌های قبل داشته است.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: با برنامه ریزی که دولت در بحث قاچاق دنبال می کند؛ سال ۹۷ سال خوبی برای اقدام جدی، هم ایجابی و هم سهوی برای جلوگیری از قاچاق کالا صورت گرفته است.

 رضایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که در مورد اقدامات تأمینی و به ویژه خودروهای ایمن و سیستم الکترونیکی که امسال در دستور کار بوده و وارد سازمان شده، تسهیلات خوبی را برای پایش مناسب در مرزها فراهم کنیم.

وی گفت: در حوزه دریا در منطقه هرمزگان، بوشهر و خوزستان عمدتا مقابله جدی داریم ؛ قرارگاه مقابله مقداد در مرزبانی منطقه غرب کشور در راستای وظایف کلی نیروی انتظامی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به این که بحث کوله بری در کشور خوب جا نیفتاده است، افزود: به مرز نشینانی که مقداری وسایل مانند پتو برای خود می آورند، اصطلاحا کوله بر گفته می شود که زمان، مکان و تعدادشان مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: اما قاچاقچی، کالای قاچاق را نیمه شب از ارتفاعات ، دره ها و جاهای مختلف وارد کشور یا از کشور خارج می‌کند و این افراد مخلان امنیت اقتصادی کشور و رفاه مردم هستند و طبق وظیفه قانونی مرزبانی با آن‌ها به شدت برخورد می شود.

رضایی تصریح کرد: کوله بران مورد حمایت ما بوده و با کشور همسایه، هماهنگ برای ورود یا خروج جنس‌های مشروع و قانونی هستند.

وی با اشاره به این که ما بسترساز کوله برها در مفهوم واقعی آن هستیم یادآور شد: بضاعت کشور و دولت همه با این موضوع هم سو برای خدمات دهی مرز نشینان بوده‌اند؛ اما با قاچاق مخالف هستیم و در این مسیر یکسری سوء استفاده کننده ها از  پوشش اسم کوله بر استفاده کرده و با آن ها برخورد جدی می شود.

رضایی خاطر نشان کرد: مرزهای جمهوری اسلامی مرزهای وسیعی است و سازمان فرماندهی مرزبانی در حال تکامل این مرزها بوده و افزایش مرزها هم از لحاظ کمی و هم کیفی در دستور کار بوده و ما از استان مازندران بیش از ۱۰۰ نفر جذب نیرو داشته‌ایم.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.