پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برترین‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در جویبار تجلیل شدند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی حدود سه هزار نفر از شهرستان جویبار در ۲ بخش آنلاین و مکتوب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ نفر به عنوان برترین شناخته شده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان جویبار در این مراسم که در سالن الغدیر این شهرستان برگزار شد ، گفت: در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی حدود سه هزار نفر در چهار بخش کودک ، نوجوان ، جوان و بزرگسال شرکت کرده اند که شهرستان جویبار در استان مازندران جزء هشت شهرستان برگزیده انتخاب شده است.

رضا اکبری با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار شده ، افزود : در بخش آنلاین ۲ هزار و ۴۵۵ نفر و در بخش مکتوب ۳۹۷ نفر شرکت کرده اند که در مجموع ۱۴ نفر به عنوان برترین این مسابقات شناخته شده اند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات شهرستان جویبار در این مراسم گفت: سرانه مطالعه در کشور ایران بسیار کم است اما سرانه مطالعه در کشورهای دیگر بالا است.

حجت الاسلام قنبرعلی بهرامی افزود: جامعه ای که صاحب دانش نباشد قطعا نیازمند می شود و نمی تواند در مقابل دنیا ایستادگی کند، جامعه ای که سرانه مطالعه اش پایین باشد متاسفانه صاحب علم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید سرانه مطالعه را بالا ببریم، افزود: همچنین باید از علمی که مورد نیاز جامعه است استفاده و آن را بشناسیم تا بتوانیم برای نیازهای کشور راهکار ارائه دهیم.

در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۹۲ هزار نفر از استان مازندران شرکت کرده اند که این استان بعد از خراسان رضوی به مقام دوم دست یافته است.

۷۳۳۴/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.