پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بدرقه باشکوه و ابدی علمدار حرم/ گواهی: اطاعت محض از ولی فقیه مهم‌ترین احساس مسؤولیت شهید کابلی بود

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، حجت‌الاسلام عبدالهی گواهی امروز در تاسوعای حسینی در آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید کابلی در بهشهر و در بین مردم و مسؤولان ولایتمدار مازندران و بهشهر اظهار کرد: ما قدر دان شهدا هستیم و ۶ سال انتظار سخت بود و نام و یاد شهدای خان طومان در تاریخ انقلاب و دنیا ماندگار است و چون مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: سردار شهید کابلی به همراه دو شهید مدافع حرم بهشهر شهیدان حبیب‌الله قنبری و سجاد خلیلی رفتند تا در آرامش و آسایش زندگی کنیم و وظایف سنگینی برعهده ماست.

وی خاطر نشان کرد: ایام دلدادگی و عشق به اهل بیت است که شما مردم نشان دادید که با شهدا و ولایت هستید و با علاقه به شهیدان حضور یافتید و قدم‌های‌تان برکت است.

 گواهی بیان کرد: امروز پیکر مطهر یکی از اولیای خدا و خادمان الله، مدافعان اهل بیت و حریم عاشورا و زینب کبری (س)  مردم به بهشهر و زادگاهش آمد و مهمان‌ ماست.

نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه شهید کابلی به همراه همرزمان شهیدش یک هفته از مشهد در حوار ثامن ضامن و تهران و مازندران وداع شد، اظهار کرد: حرکت خودجوش مردمی است و مردم‌جانانه با این شهدا وداع کردند.

وی خاطر نشان کرد: شهدای ما از سیدالشهدا الگو گرفتند و سیدالشهدا دارای جایگاه رفیعی است که از دین خدا حفاظت کرد و آنچه داشت تقدیم کرد و امروز شما زائرحسینی را بدرقه می‌کنید.

وی گفت: سیدالشهدا به عنوان شخصیتی که تمام ارزش‌های الهی را داراست و از قرآن و مکتب و حریت دفاع کردند عزیز است و شهدا را عزیز کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح یادآورشد: با همه مشکلات اقتصادی محرم امسال به برکت خون سیدالشهدا برتر و بالاتر برگزار شد و شاید ورود ۵ شهید مدافع حرم آن را محرم دیگری کرد.

 گواهی گفت: شهدا هرازگاهی به دادانقلاب و مردم رسیدند و شهید کابلی توفیق داشت که ترک اولا نداشته باشند وعرفان واقعی داشت و عارف بود.

وی افزود: این شهیدی که تادیروز عارف مسلک بود و حلال را انجام واحترام حرام دوری می کرد، نماز شبش ترک نشد و زیارت عاشورایش ترک نشد و در رکاب رهبری بود و پاسدار انقلاب با تمام قامت بود.

وی گفت: شهیدکابلی با احساس تکلیف همچون حضرت ابوالفضل اطاعت محض از ولی فقیه داشت و در مسیر ولایت و رهبری به شهادت رسید و نشان داد که همواره پای ولایت و رهبری است.

به گزارش فارس، مردم بهشهر با گل و اسپند و قربانی کردن پای پیکر این شهید با سردار شهیدکابلی وداع کردند و حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری امام‌جمعه بهشهر بر پیکر پاک‌این شهید نماز اقامه کرد و پیکر پاک شهید را از بیمارستان امام تاپارک ملت و بهشت فاطمه بهشهر در مسیر۵ کیلومتری با پای پیاده طی و شهید خود را بدرقه کرده و شهید را تا آرامگاه ابدی‌اش بدرقه می‌کنند.

 /۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.