پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخش ICU تنفسی با فشار منفی بیمارستان تخصصی شمال افتتاح شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، بخش مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی و اورژانس تحت نظر شماره دو بیمارستان تخصصی شمال شهرستان آمل با حضور مسؤولان استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل در این مراسم افتتاحیه، اظهار کرد: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این شهرستان توانسته خدمات فراوان درمانی نه تنها به مردم آمل بلکه بسیاری از بیماران شهرهای مازندران ارائه کند.

دکتر منوچهر مجد، افزود: در زمان شیوع بیماری کرونا که از اسفند سال گذشته در کشورمان موج گرفته است، باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و همه مردم برای سلامتی خود و دیگران نکات لازم را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران تنفسی به دلیل نبود بخش اختصاصی و مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی رنج می‌برند که خوشبختانه با افتتاح این مرکز بسیاری از بیماران از درد و رنج التیام می‌یابند.

متخصص بیهوشی و مدیر بیمارستان تخصصی شمال آمل در این مراسم، اظهار کرد: بخش مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی به علت وجود فشار منفی در سطح استان مازندران ویژه است.

ناهید منصوری افزود: تاکنون بخش‌های تنفسی‌ در بیمارستان‌ها به صورت اتاق‌های مجزا است ولی هم‌اکنون این بخش به صورت مجزا با فشار منفی ایجاد شده است که اقدامی ارزشمند و منحصر به فرد در سطح مازندران است.

وی تصریح کرد: ایجاد بخش مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی بسیار کم در سطح کشور فعالیت دارد همچنین افتتاحیه این بخش ویژه در آمل کمک‌رساندن بیماران استان مازندران بوده و می‌تواند خدمات مهم و مفید از لحاظ بیماری‌های تنفسی که در تنگنا هستند، خواهد بود.

منصوری با اشاره به اینکه بخش مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی با ۱۸ تخت ویژه شرایطی را ایجاد کرده که بیمار در وضعیت فشار منفی قرار می‌گیرد، یادآور شد: این عمل بسیار در بهبود وضعیت تنفسی آنها مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور متخصصان داخلی و پزشکان توانمند می‌توان گام‌های بزرگی به صورت شبانه‌روزی برای سرویس‌دهی به بیماران برداشت.

دکتر واجدی متخصص بیماری‌های داخلی در این افتتاحیه اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا تاکنون حدود ۴ هزار بیمار ویزیت کردم و افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه ICU تنفسی بسیار برای بیماران آمل و شهرهای همجوار کارساز است.

وی گفت: سعی داریم بهترین خدمات را برای بهبود حال بیماران و نجات جان آنها به صورت ۲۴ ساعته ارائه دهیم.

 /۸۶۰۱۲/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.