پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشدارانی که نمی توانند، خودشان استعفا دهند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در نشست بخشداران و شورای های اسلامی بخش‌های مازندران در ساری افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ دهیار و هفت هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای شورای اسلامی روستاهای مازندران در اختیار و کنار بخشداران هستند و همه آنان هم تحصیل کرده و در حد بخشداران خود محسوب می‌شوند.

وی نقش بخشداری‌ها را به خاطر ارتباط مستقیم با مجموعه‌ای از ظرفیت‌های بی بدیل نهفته در بکرترین نقاط استان برای توسعه انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: بخشداران باید از ظرفیت نیروی انسانی شوراها و دهیاران به دور از هرگونه اختلاف سلیقه و حاشیه رفتن در جهت رفع مشکلات و موانع استفاده کنند تا خروجی رونق اقتصادی در بخش‌های استان را شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران واگرایی و حاشیه سازی را از عوامل اصلی عقب ماندگی مازندران دانست و تاکید کرد: طبق رویکرد دولت تدبیر و امید، استانداران برای کار مردم و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی با هیچیک از مسئولان بویژه بخشداران تعارف ندارند، پس بخشداران نباید برای کار مردم شب راحتی داشته باشند، یعنی حداقل باید ۱۷ ساعت در شبانه روز کار کنند.

استاندار مازندران با تشریح ظرفیت‌های بی نظیر روستاهای استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: یقین کنید توسعه استان با برنامه‌های راهبردی بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها محقق و عملیاتی می‌شود.

وی اولویت نخست فعالیت‌های بخشداران را اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: بخشداران باید حمایت از کار آفرینان، بنگاه‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذران بخش خصوصی را با نگاه ویژه دنبال کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه بخشداران ایده و نظرات توسعه و رونق اقتصادی را در زمینه‌های مختلف بخش‌های تحت مدیریتشان ارائه بدهند، گفت: نباید نسبت به نامه‌های راهبردی استانداری بی توجهی شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مستقر در بخش‌ها باید با فعالیت همه واحدهای تولیدی، پویا باشند، بخشداران موظف به حل مشکلات این بخش دانست و تاکید کرد: بخشداران مستقر در سواحل دریای خزر، حوزه کوهستانی و ییلاقات و بخشداران در حوزه دشت و جلگه باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنند تا رونق اقتصادی محقق و افزایش درآمد مردم بویژه در روستاها ملموس شود.

انتظارات برحق مردم و دولت

حسین زادگان همه انتظارات مردم و دولت از بخشداران استان مازندران را بر حق دانست و گفت: انتظار داریم بخشداران استان برنامه راهبردی توسعه اقتصادی بخش خود را در قالب جدول به استانداری ارائه بدهند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز ۸۰ درصد ظرفیت گردشگری بویژه بوم گردی روستاهای مازندران خالی است. صنایع دستی منحصر به فرد روستاییان در فروش با مشکل مواجه است،. زمین‌های شیب دار استان بلاکشت مانده است. در بهره گیری از ظرفیت‌های شیلاتی، زنبور داری، دام و طیور، گل و گیاه، گشت دوم و استفاده از آبگرم‌های طبیعی شاهد ضعف هستیم، ولی اگر همه باهم باشیم و بخشداران از اعضای شورای اسلامی و دهیاران به درستی استفاده کنند، به نتیجه می رسیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر فقط از معادن شن و ماسه مازندران استفاده می‌شود، گفت: این در حالی که معادن متنوع و بسیار زیادی در استان وجود دارد که بخشداران باید آنها را مورد توجه قرار بدهند.

وی خطاب به بخشداران تاکید کرد: حوزه کشاورزی به تنهایی بیکاری و فقر استان را از بین می‌برد، پس اگر ایده و برنامه در این زمینه دارید، ارائه بدهید.

برخورد با ساخت و سازهای بی رویه

حسین زادگان یکی از مشکلات مازندران را ساخت و سازهای بی رویه بویژه در مناطق زیرمجموعه مدیریتی بخشداران دانست و خطاب به بخشداران مناطق مرکزی و غربی استان از محمود آباد تا رامسر گفت: ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز بیداد می‌کند و در حد بحران است و شما بخشداران مسئول هستید و باید در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی که انفال محسوب می‌شود، کوشا باشید و قوانین و مقررات را سرلوحه کارهایتان قرار بدهید.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که حدود نیمی از آنان در بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستا زندگی می‌کنند.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل در دریا خزر دارد و سالانه بیش از ۳۵ میلیون گردشگر وارد مازندران می‌شوند که ۹۰ درصد آنان با هدف استفاده ز سواح دریای خزر است.

مازندران سالانه با تولید هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ۱۰ درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.