پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بحران آب آشامیدنی در منطقه انجیل‌سی بابل/ قول حل مشکل به شرط نصب ترانس برق

0

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مدت زیادی است دو مخزن در منطقه آنجیل‌سی و سنگریزه در شهرستان بابل، رها شده است و مردم روستای ویارسره بالادست روستای امامزاده رضا (ع)، ولکتی و ممرزسی و بالادست روستای یکشوب از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند.

آب مصرفی مناطق مذکور در شهرستان بابل از کیفیت پایینی برخوردار است و مشکلات جدی برای مردم به وجود آورده است،  مردم در کنار سایت زباله با آلوده شدن احتمالی آب مصرفی خود در تنگنا هستند.

در پی گزارش‌های مردمی و پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس، دو مخزن ۳۰۰ و ۱۰۰ متر مکعبی در آن منطقه جانمای شد ولی این پروژه به‌دلیل مشکل ترانس برق به بهره‌برداری نرسید.

اهالی این منطقه از نعمت آب محروم هستند و همچنین مردم در روستاهایی که کار لوله‌گذاری به اتمام رسیده منتظر این هستند که از آب آشامیدنی برخوردار شوند.

لازم به ذکر است؛ چنانچه قدرت ترانس افزایش داده شود، مشکل آب در چند روستای بالادست تا حدودی مرتفع می‌شود.

جعفر جعفرنیا مدیر امور آب و فاضلاب بابل در این باره در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: نصب دو مخزن بعد از انتشار گزارش سال گذشته جانمایی شده ولی متاسفانه مدتی مسکوت مانده است‌.

وی افزود: روستاهای ویارسره، بخشی از روستای هلی‌خال، بخشی از روستای امامزاده رضا، روستای بلکرون و روستای مسدره از روستاهایی هستند که باید از این آب برخوردار شوند.

جعفرنیا ادامه داد: با انجام پروژه، روستاهای نیمه‌برخوردار هم از آب بهره‌مند می‌شوند، کار در حوزه برق‌رسانی در حال انجام و رو به اتمام است. 

مدیر امور آب و فاضلاب بابل همچنین اعلام کرد: فاز ۳ طرح آب‌رسانی به مجتمع ریگ‌چشمه بابل با هدف افزایش تامین آب چهار روستا با اجرای عملیاتی شامل ساخت دو باب مخزن ۳۰۰ و ۱۰۰ متر مکعبی انجلسی و سنگریزه، اجرای خط انتقال، احداث شبکه توزیع، نصب ۴ دستگاه شیر فشارشکن و  خرید پمپ‌ها در حال اجرا است.

این مسؤول اضافه کرد: احداث و تکمیل سیستم کلرزنی با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا است و در حال حاضر تنها طرح برق و نصب پمپ این طرح باقیمانده که با تخصیص اعتبار لازم تا دو الی سه ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.