پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با کمک‌های مردمی| 75زندانی جرائم غیر عمد درمازندران آزادشدند

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز طی گفت‌وگویی از آزادی ۷۵ زندانی در استان خبر داد و اظهار کرد: با وجود تعطیلی و یا کم‌رونق شدن بسیاری از فعالیت‌های تجاری و به تبع شرایط سخت کرونایی، شاهد کمک خوب خیران در ماه رمضان امسال بودیم و زمینه آزادسازی ۷۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با ۲ میلیارد و ۹۸۲میلیون تومان کمک‌های مردمی و ۵۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض فراهم شده است.

 رئیس کل دادگستری مازندران گفت: توجه بیشتر خبرنگاران استان به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تشویق مردم در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف  می‌تواند زمینه آزادسازی زندانیان واجد شرایط بیشتری را فراهم کند.

وی افزود: تعداد ۳۴۲ زندانی جرایم غیرعمد و ۹۱ نفر صرفا مهریه در زندان‌های استان هستند که برای آزادسازی این تعداد نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و امیدواریم خیران برای آزادی این تعداد از زندانیان همانند گذشته پیشگام باشند.

اکبری با اشاره به آیات قران کریم گره‌گشایی از مصائب و مشکلات هم نوع را از برترین حسنات دانست و گفت: لازم است با ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری بیش از پیش این فرهنگ پسندیده را در جامعه نهادیه تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

وی با اشاره به آیات قران کریم؛ گره‌گشایی از مصائب و مشکلات هم نوع را از برترین حسنات دانست و ادامه داد: لازم است با ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری بیش از پیش این فرهنگ پسندیده را در جامعه نهادیه تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

 براساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور فقط زندانیان جرایم غیرعمد مالی مشمول کمک‌های این ستاد و مردم می‌شوند، جرایمی مانند قتل عمد، سرقت، کلاهبرداری و جرایم عمدی مالی شامل کمک‌های این ستاد نمی‌شوند.

 نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحدهای مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.

 /۸۶۰۲۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.