پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با شهرک‌های صنفی، بیکاری از خانه مازندرانی‌ها می‌رود

0

کارشناس اقتصادی اصناف گفت: احداث شهرک های صنفی در مازندران از ضرورت‌ها برای توسعه اشتغال است.

غلامرضا میرزایی  در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: با راه اندازی این شهرک های تخصصی صنفی و آموزش در این حوزه، مازندران در مسیر توسعه قرار گرفته و گامی مهم در جهت جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و ایجاد اشتغال در استان برداشته می شود.

وی با اشاره به مزایا و ضرورت احداث شهرک های صنفی گفت: مازندران به دلیل توریست پذیر بودن و تردد سالانه ۲۰ میلیون توریست، ایجاد این شهرک ها می تواند سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها شود.

کارشناس اقتصادی اصناف در قائم شهر با بیان این که باید با اتخاذ سیاست های درست و ایجاد امکانات رفاهی عملا زمینه جذب گردشگران بین راهی  را فراهم کنیم، تاکید کرد: با احداث شهرک های صنفی می‌توانیم درصدی از این جمعیت عظیم گردشگری را جذب کرده و در صورتی که بتوانیم نیازهای رفاهی دیگر گردشگران بین راهی را فراهم  کنیم درآن صورت صنعت گردشگری و بوم گردی شهر های استان شکوفا می‌شود.

میرزایی باتاکید بر این که احداث شهرک های صنفی و آموزش اختصاصی در این حوزه، آمار نرخ بیکاری شهرهای استان را کاهش می دهد تصریح کرد:  آموزش در جهت رفع آلودگی صوتی، زیباسازی شهری و همچنین ارائه خدمات و اشتغال پایدار با ایجاد شهرک ‌های صنفی محقق می شود.

وی بابیان اینکه سالانه بعضا برخی از کشاورزان به دلیل نبود شهرک‌های صنفی و اشباع بازار بومی نمی توانند تمام محصولات تولیدی را به بازار عرضه کنند، گفت: شهرهای مازندران از جمله قائمشهر دارای مرغوب ترین نوع مرکبات و و گوشت دامی در کشور بوده اما از گذشته تاکنون بدلیل نبود واحدهای حمایتی و صنایع تبدیلی برای کشاورزان عواید اقتصادی  چندانی حاصل نشده و کشاورزی که شغل اصلی مردم در  مازندران محسوب می‌شود رونقی ندارد.

کارشناس اقتصادی اصناف قائم شهر، ایجاد شهرک های تخصصی صنفی را  بستری برای صادرات محصولات کشاورزی به استان های دیگر، خارج از کشور و ایجاد اشتغال دانست.

میرزایی بابیان این که خوشبختانه  شرکت شهرک های صنعتی در جهت ساماندهی و بهبود صنایع و صنوف غیردولتی در  شهرستان‌ها گام های بنیادین خوبی برداشته است گفت: درراستای گسترش سیاست احداث شهرک های صنفی و با توجه به تنفیذ اختیارات ایجادشده درزمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی و صدور مجوز احداث شهرک‌های صنعتی صنفی غیردولتی به این  شرکت می‌توان درآینده نزدیک، شاهد بهبود فضای کسب وکار و بهبود محصولات صادرات محور باشیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: درصورت راه اندازی شهرک های صنفی، بهبود کسب وکار، رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان و حل معضل اشتغال فراهم می شود.

گفت و گو از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنای مازندران


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.