پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با دوچرخه تا کربلا

0

باید عاشق باشید تا با پای پیاده ‌توشه سفر ببندید و راهی کربلا و بارگاه امام حسین(ع) شوید؛ در میان هستند افرادی که با دوچرخه و با شعار کرامت انسانی، صلح جهانی و با هدف وحدت میان تمامی مسلمانان جهان در این سفر رکاب می‌زنند.

زائران پیاده کربلا زمانی که با دشواری مسیر، راه را می‌پیمایند و خود را به سختی می‌اندازند تا به معشوق خود برسند، موکب‌های مختلفی در میان راه، از آنها پذیرایی می‌کنند و خادمی زائران حسین(ع) را برتر از هر امری می‌دانند.

علی شجاعی خادم فنی موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار در گفت‌وگوی با خبرنگار اعزامی ایسنا به کربلای معلی با اشاره به حس و حال این روزهای خود، می گوید: یکی از آرزوهای من شرکت در پیاده روی اربعین حسینی بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)که هرکس در اربعین حسینی شرکت کند یعنی به امام زمان خود لبیک گفته است، تصریح کرد: یکی از دلایل شرکت در این پیاده روی حسینی و همچنین خادمی در موکب، شرکت در حماسه عاشورایی و لبیک به امام زمان(عج ) بوده است.


*  عشق به امام حسین (ع)، شیعه و سنی ندارد

محمدرضا همایونی یکی دیگر از خادمین موکب خدام الحسین(ع) فریدونکنار است که به عشق امام حسین(ع) تمامی وسایل کاری خود را برای خدمت به زائران پیاده کربلا، به این موکب آورد.

وی به ایسنا گفت: در نخستین سفرم به کربلای معلی، قسمت شد تا به زائران پای پیاده، خدمات رسانی کنیم و از این بابت خوشحالم.

این خادم موکب خدام الحسین (ع) بتصریح کرد: افتخاری که نصیبم شد قابل وصف نیست، در اینجا عرب، شیعه و سنی وجود ندارد و فقط عشق به اباعبدالحسین(ع) را در چهره ها می‌توان دید. خدمت به زائران امام حسین(ع) در اولویت قرار دارد و تنها دوبار قسمت شد به زیارت مشرف شوم.


* پیاده روی اربعین نمادی برای وحدت میان مسلمانان

جواد انتظاری از موسسه فرهنگی ورزشی بسیج شهرستان فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با دوچرخه از از مرز مهران با شعار کرامت انسانی، صلح جهانی و با هدف وحدت میان تمامی مسلمانان جهان، سفر خود را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که به شعار مطرح شده دقت می‌کردند با آن موافق بودند، گفت: در این دنیای آشفته که یهودیهای صهیونیسم با پشتیبانی آمریکا تلاش در ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان دارند هر شخصی به هر روشی که تمایل دارد می‌تواند برای وحدت بیشتر بین مسلمانان تلاش داشته باشد.

انتظاری خاطرنشان کرد: دیدن عکس شهدا در مسیری که با دوچرخه رکاب می زدیم برایم بسیار ناراحت کننده بود که تمامی این جوان ها می توانستند برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنند اما برای آنکه آتش فتنه را خاموش کنند شجاعانه در برابر دشمن ایستادند تا اکنون بتوانیم در کمال آرامش این مسیر را طی کنیم.


* خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) از هر گشت و گذاری شیرین تر است

یکی ازخادمین عراقی حاضر در موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چون خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) دارای مقام و امتیازی نزد خداوند و از هر گشت و گذار و تفریحی بهتر است، این کار را با عشق انجام می‌دهم.

وی از علاقه خود به امام رضا(ع) گفت و تصریح کرد: آرزو دارم روزی خادم امام رئوف شوم و هر کاری می‌کنم تا بتوانم روزی افتخار خادمی این امام مهربانی را به دست آورم.

گزارش از ابوالقاسم فرجی خبرنگار ایسنا 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.