پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باید به قلعه‌نوعی در تیم ملی فوتبال فرصت داد

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ قربانعلی مسافر| فوتبال ایران این روزها چه در عرصه ملی و بین المللی، چه در عرصه باشگاهی و چه در زمینه لیگ برتر پرخبر و جذاب پیش می رود و بسیاری از ورزش دوستان را وادار به پیگیری اخبار رویدادهای مختلف می کند.

تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان با هدایت امیر قلعه نوعی منسجم و بی وقفه در حال پیگیری تمرینات آماده سازی برای جام ملت های فوتبال آسیا است و حتی در مسیر پرتلاطم خود دو بازی تدارکاتی باکیفیت مقابل تیم های ملی بلغارستان و آنگولا را پشت سر گذاشته در نخستین بازی ملی پوشان کشورمان روز پنج شنبه ۱۶ شهریور با یک گل از سد حریف خود گذشتند.

در دومین بازی تدارکاتی هم تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه چهار بر صفر در ورزشگاه در دست تعمیر آزادی تیم ملی آنگولا را در هم کوبید که مهدی طارمی دو گل، صادق محرمی و شهریار مغانلو هرکدام یک گل به ثمر رساندند.

دیگر رویداد مهم فوتبالی حضور نمایندگان کشورمان در جام قهرمانان فوتبال آسیا است که در مهمترین دیدار تیم فوتبال پرسپولیس سه شنبه پیش رو در خانه میزبان النصر عربستان است که بازیکنان کهکشانی و منتخبی از جهان را گردهم آورده است.

علاوه بر کریستیانو رونالدو اعجوبه فوتبال دنیا، سادیو مانه، بروزوویچ، اوتاویو، تلس، لاپورت، فوفانا و تالیسکا بازیکنان سرشناس دنیا هستند که کاسترو سرمربی این تیم با خود به تهران می آورد.

علاوه بر استادیوم آزادی در دست تعمیر که سکو تماشاگران خود را در هم کوبیده می بیند، ورزشگاه بدون تماشاگر و وضعیت مبهم مصدومیت علیرضا بیرانوند از مهمترین دغدغه های پرسپولیس است، تیم مدعی و قدرتمندی که به شدت در خط حمله، دروازه و دیگر پست ها در جذب بازیمن ضعیف عمل کرده و مدیران آن منتظر دیدارهای سخت در رویدادهای مهم AFC  هستند.

علی کفاشیان از چهره های نام آشنای ورزش کشور و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در گفت وگوی تفصیلی با خبرگزاری فارس به سؤوالات مهم فوتبالی پاسخ جامع و کاملی داد که در ادامه با هم می خوانیم:

عدم رعایت قوانین فوتبال بی بندوباری باشگاه ها را منجر می‌شود

فارس: در مورد مدیریت ناپایدار تیم‌ها، بدهی‌های هنگفت و قیمت نجومی فوتبالیست ها چه نظری دارید؟

کفاشیان: سازمان لیگ در هر دوره از لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با صدور و انتشار بخش نامه ها به دنبال رعایت مسائل و مقرراتی است که باید فوتبال در آن نظم بگیرد و رقابت ها عادلانه برگزار شود ولی برخی باشگاه ها بخش نامه ها را رعایت نمی کنند که این مهم باعث ناهماهنگی های زیادی می شود و وضعیت باشگاه ها را به هم می ریزد.

با تغییر مدیریت در هر باشگاه مشاهده می کنیم که بدهی های فراوان و ناهنجاری های زیادی برای تیم و مدیر آینده برجای گذاشته می شود و این مهم بر مسائل حرفه ای شدن باشگاه ها تأثیر می گذارد چنانچه باشگاه های بدهکار استانداردهای لازم برای کسب مجورات لازم AFC را به دست نمی آورد.

فعالیت مدیران عامل نظارت بیشتری می طلبد و معتقدم باید مدیرانی در باشگاه ها مشغول به فعالیت شوند که بلد کار باشند، حرفه باشگاه داری را بدانند، تعلیم دیده باشند و تنها فردی که علاقمند بوده یا با رابطه به جایگاه مدیرعاملی دست یابد سکان باشگاه ها را در اختیار نگیرد که این امر خطرآفرین است.

مدیر باشگاه ها باید همه جوانب از فوتبال لیگ برتر آگاه باشند و از روند مالی، منابع انسانی و امور باشگاه داری مطلع باشند البته باید درصدد رعایت آنها برآید.

وقتی مهمترین اولویت ها برای انتخاب مدیرعامل نادیده گرفته می شود و افراد ناکارآمد برسکان تیم ها می نشینند شاهد بدهی های سنگین برای تیم ها، قراردادهای سرسام آور نجومی برای بازیکنان و کارنامه ناخوشایند و ضعیف هستیم.

لزوم پشتوانه سازی و جوانگرایی در تیم ملی فوتبال کشور

فارس: چه آنالیزی از تیم ملی فوتبال و شاگردان امیرقلعه نوعی دارید؟

کفاشیان: فوتبال کشورمان در زمان حساس قرار دارد و سرمربی تیم ملی در حال آماده سازی ملی پوشان است تا آذر ماه امسال در جام ملت های آسیا نماینده شایسته ای در قاره کهن باشند، باید در این مسیر سخت کار کنند و تمرینات مدون و منسجم را پشت سر بگذارند و بازی های تدارکاتی خوب بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گیرند.

امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی ایرانی سکان تیم ملی را در اختیار دارد که با عشق و علاقه کار می کند، هرچند با وجود کمبود امکانات در حال فراهم سازی امکانات لازم برای شاگردانش است و امید دارم این مربی با دانش و توانمند کشورمان در رویدادهای آینده موفق شود.

روند آماده سازی تیم ملی مساعد و رضایت بخش است زیرا با آغاز لیگ برتر ملی پوشان در تیم های خود روند مشخص داشتند، برنامه زمان بندی برای مسابقات تورنمنت های مختلف هم چیدمان شده و بازیکنان کیفی و باتجربه به تیم ملی دعوت شدند.

قلعه نوعی دو کار مهم در تیم ملی فوتبال ایران دارد، در گام نخست باید دست به شناسایی و پرورش بازیکنان جوانی بزند که پشتوانه تیم ملی در جام جهانی آینده هستند و در دومین گام با حداکثر آمادگی ملی پوشان را روانه جام ملت های آسیا کند تا نتیجه خوبی داشته باشند.

باید به قلعه نوعی در تیم ملی فرصت داد

فارس: چه نمره ای به عملکرد فعلی قلعه نوعی می دهید؟

کفاشیان: قلعه نوعی همه ابعاد تیم ملی را رصد می کند و عملکرد تیم های ملی امید و جوانان را هم زیرنظر دارد، این مربی تجربه بسیار بالایی در زمینه ورزش، تیمداری داخلی و مربیگری ملی دارد و هم اکنون که پا به عرصه هدایت تیم ملی فوتبال بزرگسالان گذاشته با عشق همه توان خود را به کار گرفته است.

باید همه مان به توان داخلی اعتماد کنیم و در این راستا تیم ملی را کمک کنیم تا ملی پوشان در آینده موفق باشد البته برای نمره به عملکرد امیرقلعه نوعی نیازمند زمان هستیم و باید زمان لازم بدهیم تا به جلو برود زیرا با مدیریت لازم و عشق به کار با کمبود امکانات موفق می شود.

پرسپولیس تیم خطرناکی در آسیا است/ نباید رونالدو و ستارگان جهان را بزرگ کنیم

فارس: روند پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی با رونالدو را چگونه ارزیابی می کنید؟

کفاشیان: معتقدم تیم پرسپولیس مقابل تیم قدرتمند النصر نمایش درخشانی خواهد داشت زیرا پرسپولیس تیم قدرتمند و منظم است و منتظر نمایش درخشان آن در جام باشگاه های آسیا هستم.

درست است النصر عربستان بسیار پرمهره بوده و از ستارگان جهان فوتبال را در اختیار دارد ولی پرسپولیس تیم قدرتمندی است، بازیکنان بسیار خوبی دارد و از بازیکنان ایرانی با کیفیت سود می برد، نیازی نیست همه بازیکنان تیم پرسپولیس شاخص و نامی باشند هرچند این تیم از شاکله بسیار خوب، کادر فنی و سرمربی توانمند بهره می برد و بسیاری از تیم های عربی پرسپولیس را تیم خطرناک می‌دانند.

نمایندگان کشورمان به ویژه تیم پرسپولیس نشان دادند همانند گذشته می توانند درخشش خوبی در میادین آسیایی داشته باشند و مقابل تیم های قدرتمند و قوی با قدرت به میدان بروند و محکم بازی کنند.

نگرانی برای این مسئله ندارم هرچند ممکن است بازیکنان صاحب نام دنیا که شاغل در عربستان هستند به کشورمان سفر کنند ولی این مهم دلیل نمی شود تا بازیکنان ایرانی توان خود را برای تیم شان نگذارند، ایرانی‌ها همیشه مقابل تیم های قدرتمند و قوی بسیار منظم و باغیرت بازی کردند، روزگاری بازیکنان نامی فوتبال ایران در جام جهانی مقابل تیم هایی همانند پرتقال و آرژانتین خوش درخشیدند و نتایج خوبی گرفتند بنابراین باید به فرزندان کشورمان اعتماد کرده و منتظر یک فوتبال باکیفیت و زیبا از آنها در روزهای آینده باشیم.

رونالدو و دیگر بازیکنان دنیا که در تیم های عربی بازی می کنند افراد بزرگ و صاحب سبک هستند ولی دروازه بان تیم ملی کشورمان در بازی جام جهانی گذشته توانست پنالتی این بازیکن را مهار کند پس نباید زیاد رونالدو و دیگر بازیکنان را بزرگ کنیم.

معتقدم همانند گذشته بازیکنان کشورمان مقابل تیم های متمول عربی خوب بازی می کنند، البته استادیوم آزادی هم بعد از مدت ها در حال تعمیر است که طی گزارش های ارائه شده با سرعت در حال مرمت هستند بنابراین باید بهترین شرایط برای تیم های خارجی که وارد کشورمان می شوند فراهم شود و شایسته ترین میزبانی ها را داشته باشیم.

خوشحالم که در مدیریت فوتبال نیستم

فارس: برای کار در فوتبال دلتنگ نیستید؟

کفاشیان: در عرصه مدیریتی دلم برای فوتبال تنگ نشده بلکه خیلی خوشحال در مدیریت فوتبال نیستم چون معتقدم کارمان را در فوتبال انجام دادیم هرچند فوتبال کشورمان را رصد می کنم و در صورت درخواست، کمک ها و نظرات مشورتی خود را اعلام می کنم.

تربیت ۱۸ هزار نسل جوان برای آینده ورزش کشور

فارس: از فعالیت ورزشی این روزهای آقای کفاشیان بگویید؟

کفاشیان: بله، هم اکنون در حوزه ورزش فعالیت دارم، نه در عرصه مدیریت کلان فوتبال بلکه در یکی از شرکت های ساخت قطعات خودرو برای توسعه ورزش کشور در رده های سنی نوجوانان و جوانان فعال هستم و به عنوان رئیس هیأت مدیره این باشگاه ورزشی به دنبال برنامه ریزی، رشد و تربیت ورزشی نسل های جوان و نوجوان هستم.

در زمینه تیمداری هم باید گفت که در ابتدای فعالیت ورزشی شرکت خصوصی قطعه سازی خودرو به دنبال تیمداری نبودیم ولی در ادامه برای توسعه و پیشرفت با تشکیل تیم ورزشی به دنبال تیمداری رفتیم و در این راستا سعی داریم تا ۱۸ هزار نوجوان و جوان در سراسر کشور را به صورت حرفه ای روانه ورزش کنیم.

تلاش مان بر آن است تا در مناطق کمتر برخوردار و مکان هایی که استادیوم مجهز و فعال ندارند کار کنیم و علاوه بر ایجاد مدارس فوتبال و فوتسال در رشته های شنا و دوومیدانی برای دختران و پسران کار می کنیم تا همگان فعالیت حرفه ای در رشته های ورزشی را یاد بگیرند و در عرصه قهرمانی به میدان بروند.

آمادگی جسمانی هم از مهمترین مؤلفه‌های فعالیت ورزشی با کیفیت است که ورزشکاران را برای داشتن بدن ورزیده و آماده مهیا می‌کنیم همچنین در نخستین دستاورد تیمداری نیز تیم فوتسال دختران این شرکت به سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور راه یافته و جزو ۱۰ تیم برتر کشور هستند.

به همه ورزشکاران در این باشگاه توصیه می شود تا رشته شنا را به خوبی یاد بگیرند زیرا در توصیه بزرگان دین و ائمه اطهار آمده است که رشته شنا را بیاموزید.

همیشه به آینده امیدوار هستیم و به روزهای اوج و افتخار ۱۸ هزار ورزشکار رده سنی پایه خود می نگریم که آینده سازان تیم های ملی کشورمان خواهند بود.

به گزارش فارس، کسب نتایج مطلوب تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا، پیروزی غرورآفرین تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا و ترمیم مدیریت آشفته باشگاه های فوتبال در لیگ برتر از آرزوهای ما است و امید داریم فوتبال پرافتخار ایران اسلامی به روزهای اوج خود بازگردد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.