پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بانوان حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حسن نژاد در همایش تجلیل از بانوان نمونه استان با گرامی داشت میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: باید تلاش کنیم الگوی مناسبی از صدیقه طاهره کسب کرد و قدرت بروز رسانی این الگو را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز داریم محصول تربیت مادران ماست، افزود: نیروی انسانی یک عنصر کارآمد برای بهبود وضعیت موجود است و بانوان نیمی از منابع انسانی ما را تشکیل می دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: اگر بتوانیم نگاه درست به این منایع انسانی داشته باشم و سهم هر بخشی را بخوبی تعریف کنیم می توانیم به ارتقای وضعیت اجتماعی و اقتصادی دست پیدا کنیم و باید توان خود را برای بهره برداری از این امکانات به خوبی بکار بگیریم.

حسن نژاد با اشاره به اینکه نرخ بهره برداری از منابع انسانی در ژاپن ۷۵ درصد و در کشور ما ۳۵ درصد است، ادامه داد: این فاصله می تواند وضع موجود را دو برابر ارتقاء دهد.

وی به نقش موثر مادران در حوزه خانواده اشاره کرد و افزود: مادران با تمام مهارت های خود کنترل خانواده و تربیت فرزندان را به عهده می گیرند اما در بخش دیگر حضور این فرزندران در جامعه است که ما مدیران باید به آن توجه کنیم.

حسن نژاد گفت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی زمانی بروز می کند که افراد مهارت انطباق با مهارت های بیرون از خانواده را ندارند.

وی تاکید کرد که نقش بانوان باید نسبت به گذشته با قدرت بیشتری ایفا شود بنابراین باید تلاش کنیم تا این نقش برجسته تر شود.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه امروز نمی توانیم بین خانواده و جامعه دیوار بکشیم، یادآور شد: تاثیر این دو نهاد برای کسی قابل کتمان نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران بر جاری شدن فرهنگ زهرایی در خانواده و اجتماع تاکید کرد وخاطرنشان ساخت: برای اجرایی شدن این الگو بایستی طراحی و الگو برداری درست و مهارت کافی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.