پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باغداران کجوری ۷۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض یخ‌زدگی دریافت می کنند

0

به گزارش خبرنگار یارنا، در بارش برف اردیبهشت ماه امسال یکهزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بخش کجور نوشهر خسارت دید. با بازدیدی های میدانی و گزارش‌های مستند این حادثه بیشترین خسارت را به درختان گردو با ۱۰۰ درصد، درختان دانه دار و هسته دار بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و درختان گیلاس تا ۳۰ درصد وارد کرده بود.
عبدالصمد صفرنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۲۱۶ فقره پرونده خسارت برف برای دریافت کمک بلاعوض تشکیل شد و دولت هم با پی گیری انجام شده، اعتباری را برای جبران خسارت در نظر گرفت که تاکنون ۴۶ باغدار کمک بلاعوض را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بقیه کمک های بلاعوض در حال پرداخت است ، توضیح داد: دولت به ازای هر هکتار حدود ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته است که برابر مستندات و پرونده های تشکیل شده در حال پرداخت است.

فرماندار نوشهر همچنین  از ثبت نام ۶ متقاضی تسهیلات احداث گلخانه ای، تولید گیاهان دارویی در سامانه سیتا در شهرستان خبر داد و گفت: پرونده این متقاضیان پس از بررسی  به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک معرفی می شوند. 

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۲ شهر و ۶۷ روستا در فاصله حدود ۷۵ کیلومتر ضلع جنوب شرقی نوشهر واقع است. این منطقه حدود ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که زیر کشت گندم ، جو و گیاهان مختلف می رود. بیش از ۲ هزار هکتار هم باغ درختان سیاه ریشه همچون گیلاس، هلو، گردو، آلو، آلبالو، فندوق در کجور وجود دارد و سالانه بیش از ۳۶ هزار تن انواع میوه برای مصرف داخل و خارج از استان تولید می شود.

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.