پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باشگاه کشتی ستارگان ساری نماینده ایران در مسابقات کشتی ساحلی کارگری جهان

0


مرتضی قربانی مدیرعامل باشگاه کشتی ستارگان ساری در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری در خصوص آخرین وضعیت این باشگاه اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۰ وارد کشتی ایران شدیم و سعی کردیم پله‌کان ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم. توانستیم تجارب را به صورت سلسله مراتب کسب کنیم و به صورت کاملا حرفه‌ای و حساب‌شده با تشکیلات منسجم و منظم وارد لیگ برتر کشتی کشور بشویم.

قربانی گفت: ما در طول این سال‌ها از استعدادهای بالقوه استان مازندران استفاده کردیم. حاصل حضور چند سال اخیر باشگاه ستارگان در لیگ برتر کشتی، کسب چهار عنوان نایب قهرمانی در لیگ‌برتر کشتی ایران و یک عنوان سومی در لیگ‌برتر کشتی ایران و همچنین دو عنوان سومی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان بود.

مدیرعامل باشگاه ستارگان ادامه داد: ما چهار بار در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کردهایم که دو بار روی سکو رفتیم و عنوان کسب کردیم. یک‌سال در کشور اوکراین به‌عنوان نماینده کشور  ایران در آن مسابقات به جایگاه پنجم جهان رسیدیم.

وی از اهدافش برای حضور در مسابقات کشتی گفت و بیان کرد: هدف ما از حضور در مسابقات این بود که هم توان فنی و هم توان مالی ورزش کشتی را سعی کنیم به نوبه خودمان افزایش دهیم. توان فنی یعنی اینکه بتوانیم یکسری از جوانان مستعد و آینده‌دار کشتی مازندران را به کشتی ایران معرفی کنیم.خوشبختانه در این مسیر موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورده‌ایم.

قربانی افزود: کشتی‌گیران زیادی به سطح کشور معرفی شدند که یکی از این ورزشکاران می‌شود به محمد حسین محمدیان اشاره کرد. این ورزشکار مازندرانی در مسابقات مختلف از سال ۱۳۹۰ با ما همراه بودند. مثل ایشان کشتی گیران دیگری نیز بودند که از تیم ستارگان ساری به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند. حسن عبادی، عباس ابراهیم‌زاده کشتی‌گیران جوانی که به هر حال استفاده از این جوانان در لیگ برتریک نوع ریسک به حساب می‌آید. کشتی‌گیرانی که جوان هستند ولی باید به آنها اعتماد کرد.

کشتی‌گیر اسبق کشور در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: جامعه کشتی جامعه کم بضاعتی است. تنها راه درآمد سالانه کشتی‌گیران حضور در رقابت‌های لیگ کشتی است. جای دیگری منبع درآمد خاصی ندارند. این کشتی‌گیران نه کار مشخصی دارند و نه درآمد معینی دارند.حتی کشتی‌گیران بزرگ ما هم که در مسابقات مختلف عنوان کسب می‌کنند به این امید هستند که با کسب این مدال بتوانند در فصل جدید لیگ قرار داد بهتری امضا کنند.

وی ضمن گلایه از قرارداد کم کشتی‌گیران، افزود: متاسفانه قرارداد کشتی‌گیران به نسبت رشته‌های توپی اصلا قابل قیاس نیست. کشتی با وجود افتخارآفرینی های زیاد، در این زمینه از بسکتبال و والیبال هم فاصله دارد. ما سعی می‌کنیم به نوبه خودمان و در حد بضاعت با جذب اسپانسر به کشتی گیران کمک کنیم و منابع مالی تزریق کنیم.

قربانی بیان کرد: ما یک دهه از عمر فعالیت باشگاه‌مان می‌گذرد. این خیلی سخت است که یک باشگاه کشتی بتواند یک دهه به صورت مستمر در مسابقات لیگ کشتی کشور فعالیت داشته باشد. هیچ باشگاه کشتی‌ای در ایران سابقه حضور در مسابقات لیگ به اندازه باشگاه ستارگان ساری ندارد. حتی باشگاه بیمه‌رازی که پرافتخارترین باشگاه کشتی ایران است، سابقه حضورش در لیگ کشتی از ما کمتر است.

این مسؤول از اتفاقی بزرگ برای کشتی ایران و مازندران خبر داد و گفت: حضور ما در یک رشته ورزشی ساحلی، برای اولین بار در حال اتفاق افتادن است. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون ورزش‌های کارگری داشتیم قرار بر این شد تا تیم ستارگان ساری به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات کشتی ساحلی کارگری جهان در کشور ایتالیا شرکت کند.

قربانی افزود: صفرتاصد این موضوع بر عهده باشگاه ستارگان است و با توجه به استعدادها و امکاناتی که استان مازندران در زمینه ساحلی دارد، این موضوع انگیزه‌ای شد تا به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی کشتی ساحلی ایتالیا حضور داشته باشیم.

وی در خصوص زمان اعزام تیم صحبت کرد و گفت: یک کاروان ۱۳۰ نفره از کشور ما برای شرکت در هفتمین دوره المپیاد بازی‌های کارگری جهان در کشور ایتالیا اعزام می شوند که یک تیم ۹ نفره برای کشتی ساحلی در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد. این مسابقات قرار است خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

این کشتی‌گیر اسبق کشور از دغدغه‌اش در کشتی گفت و بیان کرد: دغدغه اصلی و مهمی که ما در ورزش کشتی داریم این است که هیچوقت مازندران نتوانست یک تیم منسجم و قوی در خور شأن استان مازندران در لیگ‌برتر داشته باشد و بلامنازع قهرمان شود. فقط در این همه ادوار و در ۲۰ سال گذشته یکبار تیم شهدای جویبار با کمک امام جمعه وقت، این موضوع را رقم زد ولی دیگر هیچوقت این اتفاق نیافتاد که ما کشتی‌گیران و قهرمانان مازندرانی را در یک تیم تحت عنوان مازندران داشته باشیم.

وی افزود: تمام تیم‌های لیگ‌برتری و تیم ملی از بازیکنان مازندران بهره می‌برند ولی استان مازندران خودش در چالش است. دلیلش هم این است که ما منابع مالی آن را داریم ولی نمی‌توانیم جمع کنیم. شاید جاهایی کم‌کاری و کم‌لطفی صورت می‌گیرد و نمی‌خواهند در این زمینه موفق باشیم.

قربانی در پایان خواستار حمایت شد و گفت: همه باید پای‌کار بیایند و واقعا اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم ظرفیت‌هایی را فراهم کنیم تا کشتی مازندران پرچمش در لیگ کشتی ایران بالا برود.

 /۸۶۰۵۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.