پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت گرمای پاییزی به آسمان مازندران

0

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی و همچنین وضعیت بارش‌ها در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه که انتظار داریم با نفوذ سامانه سرد بارشی شاهد بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران بودیم.

وی افزود: بیشترین بارش در این مدت از جوربند نور با ۱۱۷، شیاده بندپی بابل ۸۸، بندپی غربی ۸۰، بابلسر ۷۷، کلوده محمودآباد ۷۲، ایزدشهر ۷۱ ، نوشهر و سفیدآب تنکابن ۶۸ و آمل ۷۶ میلی‌متر گزارش شده است‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه از بامداد امروز تضعیف و از استان خارج شده است، تصریح کرد: از امروز جو پایداری در استان حاکم است و فردا به‌دلیل شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش نسبی دما و در ارتفاعات وزش باد گرم هستیم.

اسدی اضافه کرد: روز جمعه مجددا موج ناپایدار از روی منطقه عبور می‌کند که شاهد افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده به‌ویژه در غرب استان هستیم.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، نیمه اول هفته آینده جو پایداری حاکم است و مجددا با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امروز مواج و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.