پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان به زادگاهش

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امیرحسین زارع پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان شامگاه سه شنبه با استقبال پرشور ورزش دوستان، پیشکسوتان، مسؤولان و ورزشکاران به زادگاهش بازگشت.

امیرحسین زارع عضو تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران به تازگی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دو نشان ارزشمند طلا در مسابقات جهانی صربستان و بازی های آسیایی هانگژو چین را به دست آورد و پرچم سه رنگ کشورمان را در دنیا و قاره کهن به اهتزار درآورد.
استقبال این سنگین وزن کشتی جهان از میدان علویان با استقبال پرشور مردم آغاز شد و پس از کارناوال خودرویی و جشن عمومی در خیابان های اصلی به زورخانه شهید جبرئیل نیاکی گردهم آمدند.
امیرحسین زارع کشتی گیر ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی کشتی آزاد به میزبانی بلگراد کشور صربستان در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را شکست داد.

این ورزشکار آملی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی شیرین دست یافت و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی حریف قدرتمند از مجارستان را شکست داد تا در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر صفر طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه را شکست دهد و پس از جبران شکست سال گذشته، در دیدار فینال با قدرت و کسب نتیجه ۱۱ بر صفر گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک جهان از کشور گرجستان را مغلوب کند و با کسب مدال طلا در دنیا یکه تازی کرده و قهرمان سنگین وزن دنیا لقب گیرد.

زارع در رقابت های کشتی آزاد نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو چین در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را در دور نخست از پیش رو برداشت.

در دور دوم نیز ورزشکار نامی آمل با نتیجه ۱۰ بر صفر بوهیردون از چین را درهم کوبید و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را شکست داد همچنین این ورزشکار سنگین وزن در فینال با نتیجه ۷ بر صفر لخاگواگرل مونختور از مغولستان را درهم کوبید و با کسب مدال طلا قهرمان قاره کهن را از آن خود کرد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.