پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید اولویت اصلی دولت در سال آینده/ تلاش برای ایجاد اشتغال

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدصولت مرتضوی امشب در هشتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه اشتغال رونق آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسؤولان باید شبانه‌روز پای کار باشند و برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دولت ایجاد اشتغال است بیان کرد: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده بود به عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشته است.

مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به کار می‌بندد.
 
مرتضوی اشتغال دانش بنیان را از اولویت های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقا پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به قطب توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در دو بخش باید گام های بزرگ برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره ۱۸ و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید مجاهدانه پای کار باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه آستین ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم گفت: شخص رئیس جمهور تمام قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.