پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشایی سینماهای مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ تعزیه صاحب دفتر می‌شود

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی معصومی گرجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی ایران در استان، اظهار کرد: در سال جاری برنامه تحول‌آفرین در حوزه هنری را پیگیری می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه سند تحول در حوزه هنری کشور طراحی شده است، گفت: حوزه هنری نهاد انقلابی است و برنامه داریم در همه عرصه‌ها حضور موثر داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی این مجموعه در سطح آسیب‌های اجتماعی، زمین‌خواری و سایر حوزه‌های مرتبط، افزود: در هر بخشی که احساس کنیم که اتفاقات به نظام آسیب می‌رساند ما بنای ورود داریم.

وی با اعلام اینکه توسعه فعالیت حوزه هنری مازندران در همه نقاط استان را در دستور کار داریم،اضافه کرد: از تمرکزگرایی فاصله می‌گیریم و برنامه‌ها را در همه نقاط استان پیگیری و ادامه می‌دهیم.

معصومی خاطر نشان کرد: توجه ما در سال جاری زیست بوم استان است و برنامه‌های تولیدی ما با تکیه بر تولیدات بومی در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری با تشکل‌ها و نهادهای مردمی در دستور کار قرار دارد، افزود: تقویت ارتباط با این سازمان‌ها در برنامه راهبردی سال جاری تعریف شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران با اعلام اینکه تمام تلاش ما این است که همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار دهیم، گفت: برنامه‌سازی براساس نیازسنجی صورت می‌گیرد و در گستره استانی محتوای برنامه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در تولید برنامه‌های کودک و نوجوانان باید ورود مناسب داشته باشیم و حوزه فعالیت‌های آموزشی ما برای اقشار آسیب‌پذیر گسترش می‌یابد.

معصومی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌ها برای ارائه برنامه‌های آموزشی در کانون‌های اصلاح و تربیت، گفت: کودکان مستعد و علاقمند در این مراکز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان را برگزاری نمایشگاه کتاب سیار و برنامه‌های ادبی، فرهنگی در پنج  شهر استان عنوان و اضافه کرد: افتتاح استودیو صدا‌بردرای با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی، آغاز و بازسازی پردیس سینمای انقلاب با حضور مسؤولان ستادی و استانی و همچنین رونمایی از کتاب ملت شهادت که شامل مجموعه اشعار شاعران استان مازندران در رثای سردار شهید سلیمانی در دستور کار است.

رئیس حوزه هنری مازندران با اعلام اینکه دفتر تعزیه در حوزه هنری استان مازندران تاسیس می‌شود، گفت: با همکاری اوقاف استان پایگاه تعزیه در امامزاده عباس (ع) ساری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده ناشی از کرونا و تعطیلی گسترده سینماهای استان مازندران، افزود: در این بخش خسارت‌های جدی متوجه کارکنان و فعالان عرصه سینما مازندران شده است.

معصومی در پایان خاطر نشان کرد: پس از تعطیلی سینماها همه کارکنان این مجموعه برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شده است که فعالیت سینماها با تعداد نفرات محدود از سر گرفته شود.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.