پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازنشستگی ات مبارک استاد علم و اخلاق

به معنای واقعی کلمه یک معلم است؛ استاد علم و اخلاق. از آغاز خدمتم به عنوان معلم در منطقه چهاردانگه، با آقای خلیلی آشنا شدم. از آن زمان حدود 15 سال می گذرد. هر وقت که با وی همکلام می شدم، از روحیه بالا و انگیزه مضاعف او برای رسیدن به یک هدف بزرگ، انرژی می گرفتم.

0

وقتی خبر بازنشستگی آقای خلیلی ازنی، رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در بدنه فرهنگی بخش پیچید خیلی از دانش آموزان گذشته و حال و همینطور معلمان بخش چهاردانگه هر کدام به نوعی به این موضوع نگاه احساسی داشتند. آقای سلیمانی یکی از معلمان بخش چهاردانگه دل نوشته ای را به پاس چندین سال حضور آقای خلیلی در بدنه فرهنگی بخش چهاردانگه نگاشته و برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است.

به معنای واقعی کلمه یک معلم است؛ استاد علم و اخلاق. از آغاز خدمتم به عنوان معلم در منطقه چهاردانگه، با آقای خلیلی آشنا شدم. از آن زمان حدود 15 سال می گذرد. هر وقت که با وی همکلام می شدم، از روحیه بالا و انگیزه مضاعف او برای رسیدن به یک هدف بزرگ، انرژی می گرفتم. خصوصا در ایامی که دو سال و نیم از دوران خدمت خویش را در اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه در پست کارشناس آموزش متوسطه انجام وظیفه نمودم، اندیشمندی، بزرگواری، گشاده رویی و مهرورزی ایشان را از نزدیک دیدم و رفتار و منش ایشان الگویی برای من شد. تعامل ایشان با دانش آموزان، اولیا و همکاران، اگر نگویم بی نظیر، کم نظیر است. هر زمان که در جلسه ای دور یک میز جمع می شدیم، طوری با نشاط فضای جلسه را مدیریت می کردند که از بودن در آن فضا، احساس خستگی نداشتی. کم اند مدیرانی از این دست که خود را وقف کار و خدمت خالصانه کنند. خود را در مقابل ارباب رجوع نبینند، بلکه خود را همدرد و همراه و در کنار او ببینند. مدیر مطالبه گر و نه “بله-قربان” گو! استاد خلیلی عزیز همواره منافع جمع را بر منافع شخصی ترجیح داده و خیلی وقت ها به چیزهایی فکر می کرد که ما حتی در ناخودآگاه هم به آن بُعد قضیه نمی اندیشیدیم. رشته تحصیلی ایشان شیمی فیزیک است و در عرصه معلمی هم در دل شاگردانش جا دارد و مدرس توانمندی است که بارها در جشنواره های تدریس و تولید محتوای الکترونیکی، حائز رتبه شده است. در طول این 15 سال که بنده از نزدیک از حضور ایشان در اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه مطلع هستم، در پست های مختلف آموزشی و پرورشی و ریاست اداره، منشاء خدمات ارزنده ای برای مردم منطقه چهاردانگه بوده اند. چه بسیار پیگیری هایی که برای احیای مدارس منطقه انجام دادند که برخی از مهم ترین آن ها را اگر ذهنم یاری کند به پاس قدردانی از استاد خلیلی عزیز و جهت تنویر افکار عمومی عرض می نمایم:

  1. بازگشایی دبستان حاجیکلا
  2. احیای دبستان مزده
  3. ساخت دبستان دیدو
  4. تاسیس مرکز توانبخشی با نیازهای ویژه
  5. مدرسه با نیازهای ویژه “معرفت”
  6. آغاز به ساخت مدرسه های پشرت و ترکام
  7. بازگشایی مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی کیاسر
  8. ساخت و تجهیز سالن کنفرانس اداره که به مرکز جلسات مهم بخش تبدیل شد.
  9. تجهیز کارگاه های خیاطی هنرستان
  10. بهسازی سالن ورزشی میرعماد
  11. بهسازی محوطه دبیرستان المهدی(عج) تلمادره
  12. اتاق ورزشی دبستان فردوسی
  13. بهسازی شوفاژخانه های مدرسه های شبانه روزی
  14. اولین چمن مصنوعی منطقه در دبیرستان شبانه روزی وناجم
  15. تاسیس مجمع خیرین منطقه چهاردانگه
  16. هماهنگی با مهندس خادمی جهت تعمیر خودروهای اداره
  17. پیگیری احداث مدرسه شش کلاسه کیاسر که از مصوبات سفر استاندار بود.

این اقدامات قطعا بخش کوچکی از خدمات ارزنده استاد خلیلی، آن هم فقط در سمت ریاست اداره است، چه بسا در طول مدت 25 سالی که ایشان در منطقه و چند سال در سیستان و بلوچستان و گیلان در پست های دیگر از جمله دبیر، مدیر مدرسه، معاون آموزشی و پرورشی مسئولیت داشتند، اقدامات ارزندi دیگری هم داشته اند که ذهن و سابقه بنده و مجال شما مخاطب محترم، توان برشمردن آن ها را ندارد.

بدون شک این توفیقات، به سادگی و به تنهایی به دست نیامده و قطعا در این مسیر، در کنار توکل به خداوند و عزم و اراده، همراهی همکاران سخت کوش و حمایت خانواده، راه را برای نیل به این موفقیت ها هموار می ساخت.

بهترین تصاویری که از قاب تصاویر می توان از حضور ایشان در کلاس های درس به تصویر کشید، نشستن ایشان پشت نیمکت های درس در کنار آینده سازان این مرز و بوم است.

 روزی که خبر پایان ماموریت ایشان در اداره آموزش و پرورش را خواندم، ناخودآگاه بغضم ترکید و اشک از چشمانم جاری شد. صرفا جهت خداقوت به استاد خلیلی عزیز و دوست داشتنی، این چند خط را تنظیم تا تقدیم شما و مخاطبین فرهیخته چهاردانگه نمایم.

همیشه در اوج سلامت و موفقیت و نشاط باشی استاد دوست داشتنی و عزیزم و این چند مصراع از “ژاله اصفهانی” پیش کش شما:

ارادتمند شما، محسن سلیمانی

27 خرداد 1402

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.