پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید هزار و ۷۷ نفر از موزه‌های مازندران

0

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: یک هزار و ۷۷ نفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا دوم فروردین امسال از موزه‌های استان بازدید کردند.

او افزود: موزه شهر ساری یکی از مهمترین موزه‌های استان و آبرو و پیشانی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران است که باید با دقت و نظارت بیشتری اداره شود.

ایزدی با تاکید بر اینکه کارشناسان و کارکنان موزه باید ارتباط بیشتر و بهتری با گردشگران داشته باشند، گفت: کارشناسان باید معرفی خوب و شایسته از تاریخ و فرهنگ مازندران برای گردشگران و مسافرانی که از موزه دیدن می‌کنند، داشته باشند.

او از موزه‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی منطقه یاد کرد و افزود: تاکنون جاذبه‌های متنوع مازندران باعث شده که موزه‌های استان از نگاه گردشگران دور بماند باید تلاش کنیم با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و معرفی درست موزه‌ها به گردشگران، فرهنگ و هنر استان را در این فضا‌های فرهنگی به گردشگران ارائه دهیم.

این موزه در سال ۱۳۸۷ به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سه بخش مستقل باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است. عمارت کلبادی که ساختمان مرکزی و اصلی این موزه محسوب می‌شود متعلق به اواخر دوره قاجار بوده که در سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۴۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است موزه مردم شناسی هم در کنار این موزه در حمام وزیری قرار دارد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.