پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید بیش از ۹۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های مازندران

0

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، در حاشیه بازدید از پایگاه میراث ملی فرح آباد و بخش‌های مختلف این شهر تاریخی، گفت: ۹۳۲ هزار و ۵۰۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران بازدید کردند.

او با اشاره به ۴ پایگاه جهانی عباس آباد بهشهر، پایگاه ملی فرح آباد ساری، اسپهبد خورشید سوادکوه و یوش، افزود: از این ۴ پایگاه دو پایگاه عباس آباد بهشهر و فرح آباد با برنامه‌های خوب و متنوع در شروع سال برای حضور گردشگران و مسافران آمادگی کامل دارند.

ایزدی گفت: پایگاه میراث جهانی و ملی جزء مراکز فرهنگی مهم محسوب می‌شوند که قطعا در نوروز مورد استقبال مردم واقع می‌شود.

او با اعلام اینکه باید برای جلب رضایت مردم از تمام توان مجموعه‌های تاریخی و توریستی استان استفاده کنیم، افزود: برای جذب و رضایت مردم در بحث امکانات رفاهی همچون سرویس‌های بهداشتی و نمارخانه‌ها با توجه به ماه مبارک رمضان و تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات لازم در پایگاه‌های جهانی و ملی، انجام گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اقامت ۴ میلیون ۷۶۲ هزار و ۳۷ نفر شب از ۲۳ تا ۲ فروردین ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۵ نفر شب در مراکز رسمی اقامت کردند.

فرح آباد یکی از شهر‌های تاریخی شهرستان ساری در مازندران است این شهر در ۲۵ کیلومتری شمال شهر ساری و در ۲ کیلومتری ساحل دریا مازندران قرار دارد که به دستور شاه عباس اول صفوی در سال ۱۰۲۱ ه. ق از دهکده طاهان به شهر تاریخی فرح آباد تبدیل و به دارالسرور و دارالسلطنه شهرت یافت. در این شهر بنا‌هایی همچون کاخ، کاروانسرا، مسجد، حمام، پل دوره صفوی و حمام دوره قاجار بنا شده است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.