پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدیدی که به اهدای خون منجر شد/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران در حد متوسط است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، استان مازندران در پیک نخست کرونا در فروردین ماه امسال با مشکل کمبود خون مواجه شد به‌طوری‌که استانی که هیچ مشکلی در بحث خون و فرآورده‌های خونی نیست با توجه به بحث قرنطینه و کاهش حضور اهداکنندگان با مشکل مواجه شد و با حضور اهداکنندگان این شرایط بهتر شد و در پیک دم بیماری نیز با کاهش ۱۰درصدی اهدای خون مواجه هشتیم که لازم است حضور اهداکنندگان همواره مستمر و دائمی باشد چرا که بیماران روی تخت‌های بیمارستان چشم انتظار اهدای خون هستند.

 

باتوجه به شرایط قرمز کرونا در استان مازندران امروز دکتر محمدمهدی ناصحی نماینده وزیر بهداشت، رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازدیدی از انتقال خون مازندران داشتند و در این بازدید خون خود را اهدا کردند.

 

*تاکید بر حضور دائمی اهداکنندگان

دکتر محمدمهدی ناصحی نماینده وزیر بهداشت در استان‌های شمالی در بحث کرونا در این‌باره اظهار کرد: امروز در انتقال خون مازندران حضور پیدا کردیم که انشالله بتوانیم کار مثبتی را با توجه به نیاز خونی در استان مازندران انجام دهیم.

وی بیان کرد: باتوجه به نیازی که در گروه‌های خونی مختلف در استان وجود دارد لازم است مردم به پایگاه‌های انتقال خون بیایند و خون اهداکنند.

 

نماینده وزیر بهداشت در استان‌های شمالی با اشاره به شاخص خون‌دهی مثبت در استان مازندران که در کشور بالاتر بوده است، افزود: آمارها افت اهدای خون را نشان می‌دهد که لازم است مردم حضور مستمری داشته باشند.

*پلاسمادرمانی در مازندران به ۲۴۷ مورد رسید

ناصحی با اعلام اینکه بیماران خاص در استان تعدادشان کم نیست بالای ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان داریم که نیاز به اهدای خون دارند، تصریح کرد: مرکز پلاسما درمانی در بابل مستقر است که اقدامات خوبی داشته در دو سه ماه قبل جمعا ۴۷ مورد بود ولی در ماه اخیر ۲۰۰ مورد افزایش داشتیم که درمجموع ۲۴۷ مورد پلاسمادرمانی داشتیم.

 

وی بیان کرد: پلاسمادرمانی به بیمارانی که بدحال می‌شوند می‌تواند کمک کند؛ هر چند روش پرهزینه‌ای است که بارش به دوش انتقال خون افتاده اما به بیماران کمک می‌کند و خیلی خوب دارد رویش کار می‌شود.

 

*اهدای خون؛ امری ضروری

نماینده وزیر بهداشت یادآور شد: امیدواریم مردم اهمیت این موضوع را متوجه شوند که انتقال خون یک کار غیرضرور نیست بلکه کار ضروری و واجبی است.

 

*مدیریت تزریق خون در بیمارستان‌ها

ناصحی با تاکید بر اینکه همکاران در بیمارستان‌ها مدیریت تزریق خون داشته باشند که خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم خون به زحمت تهیه می‌شود باید مدیریت شود که در بیمارستان‌ها خوب استفاده شود.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت کرونا در استان مازندران، اظهار کرد: بررسی جامعی در استان با بازدید اکیپ‌های مختلف داشتیم که این استان از جهت امکانات و تجهیزات در حد قابل قبولی است ولی باتوجه به درپیش بودن فصل سرد سال باید وسایل محافظتی در حد نیاز داشته باشیم.

 

*رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران در حد متوسط است

نماینده وزیر بهداشت در استان‌های شمالی با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران در حد متوسط است، تصریح کرد: فکر می‌کنم ۵۰ درصد مردم رعایت نمی‌کنند که متاسفانه روز به روز دارد در جامعه پزشکی مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

*از آسمانی شدن همکار محمودآبادی تا بدحال بودن پزشک متخصص بهشهری

ناصحی ادامه داد: شب گذشته پزشک متخصص بیهوشی فلاح در محمودآباد آسمانی شد و شهید راه سلامت شد و پزشک متخصص بهشهری در بیمارستان امام ساری بدحال شد که لازم است مردم رعایت مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

 

دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران نیز اظهار کرد: اهدای خون از ابتدای امسال تا روز گذشته ۴۴هزار و ۹۸۱ واحد خون رسیده است.

وی گفت: اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کووید ١٩ هم تا روز گذشته به ٢٤٨ واحد رسیده است.

 

به گزارش فارس، در این بازدید مسؤولان نسبت به اهدای خون اقدام کردند که انتظار داریم باتوجه به شرایط استان حضور مردم استان در پایگاه‌های انتقال خون باتوجه به نیاز بیماران دائمی و مستمر باشد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.